حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه زنجان، امروز نیز متاثر از سامانه بارشی حاکم با بارش‌ پراکنده باران مواجه است افزود: با ورود موج دوم بارش‌ها، سه‌شنبه شاهد بارش‌های پراکنده و ضعیف خواهیم بود اما از چهارشنبه بر شدت بارندگی‌ها افزوده شده و تا پنجشنبه /۲۹ اسفند ماه/ نیز ادامه خواهد داشت.

وی به میزان دمای شهر زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: در زمان حاضر میزان دمای شهر زنجان هشت درجه سانتیگراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه سانتیگراد افزایش دارد.

وی به کمینه و بیشینه دمای رخ داده در ایستگاه های هواشناسی استان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: طی مدت یاد شده خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با ۱+ درجه سانتیگراد سردترین و چورزق در شهرستان طارم نیز با ۲۴+ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط این استان بودند.

سلطانی ادامه داد: طی این مدت، حداقل و حداکثر دمای خیرآباد ۱ و ۱۴،  سجاس ۱ و ۱۴،  باش قشلاق گرماب ۲ و ۱۶،  دندی ۲ و ۱۶،  صائین قلعه ۲ و ۱۷،  زرین رود ۳ و ۱۶،  فرودگاه زنجان ۳ و ۱۴،  پری ۳ و ۱۴، حلب ۳ و ۱۸، نیک پی۳ و ۱۷،  زنجان ۴ و ۱۶، دانشگاه زنجان ۴ و ۱۶، فیله خاصه ۴ و ۱۷،  ابهر ۵ و ۱۷، قیدار ۶ و ۱۴، خرمدره ۷ و ۱۶، گرماب ۷ و ۱۵، ماهنشان ۷ و ۱۸، گیلوان ۹ و ۲۳، چورزق ۱۰ و ۲۴ و آببر ۱۰ و ۲۲ درجه سانتیگراد گزارش شد.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.