حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر میزان دمای شهر زنجان چهار درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

وی به کمینه و بیشینه دمای رخ داده در ایستگاه های هواشناسی استان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: طی مدت یاد شده گرماب در شهرستان خدابنده با یک درجه سانتیگراد و آببر مرکز شهرستان طارم با ۲۱ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط این استان بودند.

سلطانی ادامه داد: طی این مدت، حداقل و حداکثر دمای زنجان ۳ - و ۱۴، ابهر و خرمدره ۵ و ۱۶، خدابنده ۳ - ۱۲ و ماهنشان نیز ۶ - ۱۶ درجه سانتیگراد گزارش شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان بارش های پراکنده به ویژه در نوبت بعدازظهر تا اوایل روز سه شنبه ادامه خواهد داشت، گفت: موج دوم بارش ها نیز با نفوذ سامانه بارشی جدید به منطقه از شامگاه سه شنبه در زنجان آغاز و روز چهارشنبه بر شدت بارندگی ها افزوده می شود و این شرایط تا روز پنجشنبه /۲۹ اسفند ماه/ ادامه خواهد داشت.    

سلطانی افزود: روز چهارشنبه در نقاط مختلف این استان شاهد وزش بادهای نسبتا شدید، بارش باران همراه با رعد و برق نیز خواهیم بود.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.