رسول همتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سیستم بارشی همراه با وزش باد است و در برخی مناطق استان نیز با رعد و برق همراه خواهد بود.

وی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین سرعت وزش باد از زرینه رود شهرستان خدابنده با سرعت ۶۸ کیلومتر بر ساعت گزارش شد و در زمان حاضر نیز سرعت باد در خدابنده ۵۰ کیلومتر و شهر زنجان ۲۰ تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت است.

همتی تصریح کرد: این سیستم تا بعداز دوشنبه /۲۶ اسفند ماه/ در این استان فعال خواهد بود و موج دوم بارش ها نیز از شامگاه سه شنبه در زنجان آغاز و تا روز پنجشنبه /۲۹ اسفند ماه/ ادامه خواهد داشت.    

وی با بیان اینکه میزان بارش ها در سطح کشور قابل ملاحظه خواهد بود اما در این استان بین ۱۰ تا ۲۰ میلیمتر اتفاق خواهد افتاد، اظهار داشت: در حال حاضر میزان دمای شهر زنجان ۱۳ درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۶ درجه کاهش دارد.

همتی به کمینه و بیشینه دمای رخ داده در ایستگاه های هواشناسی استان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: طی مدت یاد شده خیرآباد ۲- و ۱۸، سجاس ۱ و ۱۹، صائین قلعه ۱ و ۱۹، نیک پی ۲ و ۲۰، باش قشلاق گرماب ۲ و ۱۸، حلب ۲ و ۲۰، دندی ۳ و ۱۸، زرین رود ۳ و ۲۰، ابهر ۴ و ۲۰، فیله خاصه ۶ و ۲۱، فرودگاه زنجان ۶ و ۱۹، پری ۶ و ۱۶، زنجان ۶ و ۲۰، دانشگاه زنجان ۷ و ۲۰، قیدار ۷ و ۱۷،  گرماب ۷ و ۱۹، گیلوان ۸ و ۲۱، خرمدره ۸ و ۲۰،  ماهنشان ۹ و ۲۰، چورزق ۹ و ۲۲ و آببر ۱۴ و ۲۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.