حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آسمان زنجان از اواخر وقت جمعه با ورود یک سامانه بارشی به این منطقه با افزایش پوشش ابر مواجه شده است که به تدریج با بارش های رگباری باران و در برخی نقاط با احتمال رعدوبرق و وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد شد.

وی اظهار داشت: انتظار می رود عمده بارندگی‌ها در مناطق غربی و جنوب غربی استان اتفاق بیفتد و در مناطق کوهستانی بارش برف و وقوع کولاک طی این روز محتمل خواهد بود.

سلطانی با بیان اینکه فعالیت این سامانه تا اوایل وقت فردا /یکشنبه ۱۸ اسفند ماه/ ادامه خواهد داشت و احتمال بارش وجود دارد اما از بعدازظهر یکشنبه این سامانه از استان خارج شده و پس از آن تا پایان هفته شرایط نسبتا پایداری در منطقه حاکم خواهد بود.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود صبح دوشنبه /۱۹ اسفند ماه/ هوای زنجان مقداری سرد شود و پس از آن دمای هوا در این استان روند افزایش خواهد داشت.

سلطانی میزان دمای فعلی شهر زنجان را چهار درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ابهر با دمای ۲- درجه و آببر مرکز شهرستان طارم نیز با ۲۲+ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم ترین مناطق این استان بودند.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.