حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از روز دوشنبه شدت وزش باد افزایش یافته و شاهد وزش بادهای نسبتا شدید در استان خواهیم بود که سرعت آن در برخی مناطق زنجان به ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.

وی اظهار داشت: از سه‌شنبه شب میزان دما در سطح این استان به زیر صفر خواهد رسید و در برخی مناطق در نوبت صبح می تواند به ۸- درجه سانتیگراد نیز برسد.

سلطانی به میزان دمای مراکز شهری این استان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: طی مدت یاد شده، ابهر با ۲- درجه سانتیگراد و آببر مرکز شهرستان طارم با ۱۷+ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه این استان بودند و ماهنشان صفر، زنجان ۱-، خدابنده ۲+ و خرمدره ۱+ درجه سانتیگراد گزارش شد.  

وی با بیان اینکه از روز سه شنبه سامانه بارشی جدید وارد زنجان می‌شود، افزود: از سه شنبه شب بارش ها به شکل برف خواهد بود و در برخی مناطق ازجمله خدابنده بارش برف سنگین خواهد بود.   

سلطانی تصریح کرد: بارش‌ها تا بعدازظهر چهارشنبه تداوم یافته و امروز / یکشنبه/ نیز به سبب عبور امواج ضعیف از منطقه، هوای این استان نیز تحت تاثیر قرار گرفته و افزایش ابر و احتمال بارش های خفیف و پراکنده برف و باران وجود دارد.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.