ایوب بیگدلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنکار ایرنا با بیان اینکه تا کنون مورد فوتی در اثر بیماری کرونا در شهرستان خدابنده وجود ندارد، افزود: با اقدام به موقع تیم های بهداشت و درمان و خانه های بهداشت روستایی در شهرستان، طی روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور، ۱۴۶ مورد مراجعه افراد از کانون های این بیماری از جمله شهر قم به خدابنده شناسایی و پایش شدند و برای اطمینان از سلامت این افراد، قرنطینه ۱۴ روزه برای آنان انجام شد.  

وی ادامه داد: در مجموع ۵۰۰ تخت نیز در سالن های ورزشی سطح شهرستان به عنوان نقاهتگاه مهیا شده است تا در صورت نیاز، بیماران شناسایی شده پس از ترخیص، برای رسیدن به بهبودی کامل در این مراکز مستقر شوند.  

بیگدلی به اقدامات انجام شده برای تامین لوازم بهداشتی و مراقبتی در شهرستان اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر روزانه ۳۵ هزار ماسک در خدابنده تولید می شود و از نظر تامین ماسک، مواد شوینده و ضد عفونی کننده مشکل خاصی وجود ندارد.  

فرماندار شهرستان خدابنده به ضرورت حساس سازی مردم برای جدی گرفتن ویروس کرونا و مقابله با آن تاکید کرد و گفت: اکنون اکثریت شهروندان در خدابنده نسبت به رعایت موارد بهداشتی و مراقبتی توجه دارند و از حضور در بیرون از منزل و مراجعات غیر ضرور، خودداری می کنند.  

وی با بیان اینکه شهرستان خدابنده با وجود مردمان مهمان نواز، امسال پذیرای مسافران نوروزی نخواهد بود، گفت: هم اکنون در هشت نقطه از مبادی ورودی به شهرستان، کنترل ها و پایش های لازم در حال انجام است.

بیگدلی اظهار داشت: بر اساس درخواست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و تصمیم ستاد مبارزه با کرونا در استان، بازار، کلیه صنوف و واحدهای تجاری در سطح  شهرستان خدابنده به غیر از خواربار فروشی‌ها و سوپرمارکت‌ها از روز شنبه/۲۴ اسفند/ تعطیل شدند.  

فرماندار زنجان به ضرورت همراهی و همکاری همه شهروندان برای مهار ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: تمهیدات در نظر گرفته شده برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا انجام می شود و از عموم شهروندان انتظار داریم تا همراهی لازم را در این خصوص داشته باشند.  

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان تاکنون شمار مبتلایان به بیماری کرونا در این استان به ۱۶۹ نفر رسیده است که از این تعداد هشت تن جان باختند.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ۲۴ اسفند ماه نیز اعلام کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۱۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به چهار هزار و ۳۳۹ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.