فضل الله رنجبر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سوپرمارکت ها، خبازی ها، قصابی ها، فروشگاه‌های بزرگ، پمپ های بنزین و گاز و نیز کشتارگاه های دام و طیور برای تامین گوشت و گوشت مرغ مورد نیاز مردم به هیچ عنوان تعطیل نخواهند شد.

او در عین حال گفت: آن دسته از اصناف و کسبه که خدماتشان جز نیازهای ضروری شهروندان نیست، لازم است خودشان کرکره ها را پایین بکشند.

رنجبر تاکید کرد: شهروندان اخبار و اطلاعات صحیح را از رسانه های رسمی دریافت کنند و به شایعه سازی افراد ناآگاه یا مغرض توجهی نکنند.

نظارت بیشتر بر ورودی های استان

فرماندار کرمانشاه در باره آخرین وضعیت محدودیت‌های تردد و ورود به استان کرمانشاه نیز گفت: هم اکنون نیروی انتظامی و هلال احمر در پنج نقطه ورودی استان کرمانشاه مستقر و در حال نظارت و مدیریت ترددها هستند و اگر تغییری در تصمیمات فعلی از سوی ستاد کرونای استان صورت گیرد، به همه شهروندان اطلاع رسانی می شود.

او در عین حال اظهار کرد که نظارت بر ورودی های استان شدت بیشتری می گیرد.

رنجبر همچنین با اشاره به احتمال نیاز به فضا و امکانات بهداشتی و درمانی بیشتر برای بستری و مراقبت از مبتلایان جدید به کرونا گفت: در ستاد کرونای استان تمهیدات و پیش‌بینی لازم برای شرایط اضطرار صورت گرفته است.

همکاری مردم، مهم‌ترین عامل در مهار کرونا

او در ادامه با بیان اینکه ضدعفونی اماکن عمومی با شدت قبلی و با محوریت شهرداری کرمانشاه ادامه می‌یابد گفت: ضدعفونی اماکن عمومی در سطح روستاها از سوی دهیاری ها و در شهرها توسط شهرداری انجام می شود.

فرماندار کرمانشاه مهم‌ترین عامل در مهار ویروس کرونا را همکاری شهروندان دانست و گفت: اگر مردم با تصمیمات پیشگیرانه مسوولان همراهی کنند، نیازی به استفاده از اجبار نیست.

رنجبر از کرمانشاهی ها خواست که شرایط حساس و خطرناک کنونی را درک کنند و در خانه بمانند.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تا روز جمعه ۲۳ اسفند ۹۴ نفر در این استان به کرونا مبتلا شده اند که ۱۰ نفر از آنان جان خود را از دست داده اند.
از ابتدای شناسایی ویروس کرونا تاکنون ۱۱ هزار ۳۶۴ و نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که در مجموع ۵۱۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و سه هزار و ۵۲۹ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.