جلیل نصیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به طرح تشدید نظارت ها بر صنف نانوایی های استان افزود: این کار با هدف پیشگیری از بیماری کرونا، به حداقل رساندن تجمعات و همچنین به کارگیری نکات بهداشتی از سوی متصدیان و مشتریان در واحدهایی نانوایی انجام می شود.

وی اضافه کرد: طرح تشدید نظارت ها در واحدهای نانوایی به صورت روزانه و شامل گروه های سه نفر بوده که پس از بازدیدهای میدانی موارد احتمالی را گوشزد می کنند که در صورت عدم رعایت برخوردهای لازم انجام خواهد گرفت.

این مسؤول ادامه داد:  با توجه به شیوع بیماری ویروس کرونا، انتشار این بیماری و حساسیت ایجاد شده در شهروندان مبنی بر رعایت موازین بهداشتی این مهم نیز توسط متصدیان به طور ویژه در دستور کار تمامی نانوایی ها قرار گرفته که تداوم این روند در گرو آگاهسازی و اطلاع رسانی لازم است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۱۰ واحد نانوایی متخلف به دلیل عدم رعایت نکات پیشگیرانه بیماری کرونا تعطیل شده اند و این در حالی است که بهداشت محیط به هیچ عنوان موضوع تعطیلی این نوع صنوف را دنبال نمی کند، چرا که بروز همین مسله می تواند عواقبی از قبیل تجمعات خرید در دیگر واحدهای نانوایی را به دنبال داشته باشد.

نصیری افزود: کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای استان نیز برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، نظارت های جدی بر مراکز عرضه مواد غذایی و مایحتاج عمومی از قبیل سوپرمارکت ها و خواربارفروشی ها را نیز بطور مستمر آغاز کرده اند که پیشبرد بهتر برنامه ها در گرو  همکاری فروشندگان به ویژه اقشار مختلف مردم است.

این مسؤول همچنین به بهره گیری از ظرفیت های بسیجیان در حوزه بهداشتی استان اشاره کرد و گفت: با توجه به همکاری های بین بخشی، تعدادی از بسیجیان از سوی سپاه انصارالمهدی(عج) استان  معرفی شده اند که پس از گذراندن دوره آموزشی، یاریگر کارشناسان و دیگر عوامل بهدلاشت محیط استان در امر نظارت ها و پیگیری برنامه های تدوین شده خواهند بود.

وی در ادامه، از هم استانی ها خواست با توجه به بروز بیماری کرونا و اهمیت رعایت نکات بهداشتی در شرایط کنونی، کمک حال عوامل بهداشتی حرفه ای و محیط استان بوده و در صورت بروز تخلف، مراتب را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند که در کوتاه ترین زمان ممکن مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرد.

نصیری خاطرنشان کرد: از مجموع اکیپ های بهداشت این استان، ۱۵ اکیپ بهداشت حرفه ای و محیط نیز به زنجان اختصاص دارد که در امر تشدید نظارت بر واحدهای نانوایی و مراکز عرضه مواد غذایی مشارکت فعالانه ای دارند.

۷۵۰ واحد نانوایی در سطح استان فعال بوده که از این تعداد ۶۸۰ واحد در شهرستان زنجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.