بیش از یک ماه است که کشورمان و بسیاری از کشورهای دنیا مهمان ناخوانده ای به نام ویروس کرونا دارند بیماری که سرعت شیوع و شایعه های دلهره آورش مهمترین نقطه قوت آن است و به گفته کارشناسان بهداشت و درمان این بیماری هنوز دارویی واکسنی ندارد و در صورت ابتلا قدرت مرگ و میر آن ۲ تا ۳ درصد است.
از زمان اعلام ورود این بیماری به کشور، همه دستگاه ها به حالت آماده باش کامل درآمده و سربازان سفید پوش جامعه در خط مقدم این مبارزه هستند و شبکه بهداشت و درمان کشور و به تبع آن کارکنان جان برکف این حوزه در شهرستان ابهر نیز همگام با همه جامعه پرستاری و پزشکی با تمام توان و با همکاری مردم و سایر دستگاه ها در سنگر مبارزه با این بیماری با سلاح پیشگیری و مهمات آموزش و رعایت بهداشت برای به حداقل رساندن بحران، بصورت شبانه روزی در تلاش هستند تا مردم کم‌ترین آسیب را از بیماری نبینند.

هراس از ابتلا به بیماری کرونا مشکل دیگر شیوع این ویروس است
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: شایعات فضای مجازی و رسانه های معاند موجب ایجاد هراس از بیماری در بین مردم شده که بهداشت روانی جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.
کوروش شعبانی افزود: تنها سلاح مبارزه با بیشتر بیماری ها پیشگیری و رعایت بهداشت فردی است و کرونا با توجه به سرعت شیوع نیازمند حساسیت بیشتری است. 
وی تصریح کرد: با توجه به علائم مشترک و مشابهت زیاد این بیماری با سرماخوردگی و آنفلوانزا با در نظر گرفتن فصل شیوع آن برخی از افراد که علائم سرماخوردگی دارند نیز تصور می کنند مبتلا به کرونا شده اند که موجب ترس و اضطراب روانی در آنها می شود.


اقلام پیشگیری مورد نیاز شهرستان در داروخانه ها توزیع شده است
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر گفت: اقلام پیشگیری از کرونا مانند ماسک، دستکش، محلول های ضدعفونی و الکل در داروخانه‌های شهرستان توسط تعاونی داروسازان استان توزیع شده است.
شعبانی افزود: این اقلام به نرخ دولتی بین مردم طبق دستور العمل به صورت عادلانه و با نظارت توزیع خواهد شد.
وی از همشهریان خواست، اقلام پیشگیری را در حد نیاز تهیه کنند. 
این مسؤول با اشاره به گروه های حساس و خانواده های نیازمند اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با بیماری کرونا در شهرستان اقلام پیشگیری در بین خانواده های کم بضاعت و بیماران خاص با هماهنگی سازمان های حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی و انجمن خیریه بیماری های خاص توزیع خواهد شد.

 همه شاغلان در حوزه های مختلف آموزش های لازم برای مقابله با بیماری کرونا را دریافت کرده اند
رییس شبکه بهداشت و درمان ابهر گفت: با توجه به اهمیت آموزش در این بحران همه شاغلان در دستگاه های دولتی، معلمان، کارکنان واحدهای صنعتی، اصناف، بازارایان و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی آموزش های لازم در این زمینه را دریافت کرده اند که این آموزش ها به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.
شعبانی با اشاره به فعالیت های بهداشت محیط شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: علاوه بر تعطیلی اماکن ورزشی پایش های بهداشت محیط به ویژه در مراکز توزیع مواد غذایی و نانوایی ها بصورت مستمر و شبانه روزی ادامه دارد.
وی یادآور شد: پایش کشتارگاه های دام سبک و سنگین و کشتارگاه طیور با هماهنگی شبکه دامپزشکی بصورت مستمر و شبانه روزی ادامه دارد.

شعبانی همچنین تاکید کرد: افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و زنان باردار که بیشتر در معرض ابتلا هستند، براساس مصوبه ستاد مبارزه با ویروس کرونا از حضور در محل کار معاف شده اند و از طریق دور کاری فعالیت می کنند.
وی در پایان از عموم مردم خواست، فقط برای انجام امور ضروری از منزل خارج شوند و آموزش هایی که از طریق رسانه ملی و شبکه مجازی ارائه می شود اجرا کنند و از رعایت بهداشت فردی غافل نشوند که بهترین سلاح مبارزه با این بیماری پیشگیری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.