فرماندار تکاب روز جمعه در بازدید از این کارخانه تولید مواد شوینده در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این شرکت تولیدی با تغییر کاربری خود اقدام به تولید مواد ضدعفونی کننده کرده و به مدت بیست روز روزانه ۳۰۰ لیتر از این مواد به صورت رایگان در اختیار ستاد مقابله با ویروس کرون قرار می‌دهد.

«محمود زمانی» با بیان اینکه راه‌اندازی این خط تولید نیاز تکاب به مواد ضدعفونی کننده را به میزان لازم تامین می‌کند، افزود: بیش از ۵۰ دستگاه تجهیزات خودرویی مختلف از جمله وانت، تراکتور و خودروهای سنگین در قالب اکیپ‌هایی از گروه‌های داوطلب و سازمان‌های مردم‌نهاد، شهرداری و شبکه بهداشت و درمان و شرکت‌های خصوصی ساماندهی شده و شبانه خیابان ها و معابر عمومی تکاب را گندزدایی و ضدعفونی می‌کنند.

فرماندار تکاب با بیان اینکه بدون مشارکت مردم، انجمن های غیردولتی و شرکت‌های خصوصی در مقابله با بیماری کرونا موفق نمی‌شویم گفت: با اقدام ارزنده این شرکت تولیدی، درحال حاضر پنج هزار و ۵۰۰ لیتر ماده ضدعفونی کننده آب ژاول موجود بوده که با تهیه محلول رقیق شده ان بیش از ۱۲۵ هزار لیتر ماده گندزدا برای ضدعفونی کردن خیابان‌ها و معابر عمومی شهری و روستایی این شهرستان مصرف خواهدشد.

«زمانی» بیان کرد: همچنین پنج هزار بطری ماده ضدعفونی کننده در این شرکت تولید و جهت مصرف گندزدایی سطوح وارد بازار تکاب خواهد شد.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام یافته ۵۰۰ لیتر ماده ضدعفونی کننده آب ژاول از سوی کارخانه طلای آقدره تکاب جهت مقابله با آلودگی ویروس کرونا تامین شده و در اختیار اکیپ‌های سیار قرار گرفته است.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۵۱۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در آذربایجان‌غربی نیز تاکنون نتیجه ۱۴۴ آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، پنج نفر جان خود را از دست داده و ۴۸ نفر از بیمارستان ترخیص شده‌اند که از این تعداد، ۵۹ نفر مربوط به ارومیه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.