عضو سازمان‌های مردم نهاد و از مدیران کمپین مبارزه با کرونا در اشنویه روز دوشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت‌: با تلاش اعضای این کمپین تاکنون سه مرحله سم‌پاشی محلات، معابر، خیابان‌ها، جایگاه‌های عرضه بنزین، بیمارستان و خودپردازها در سطح شهر انجام شده و این روال به صورت مستمر ادامه دارد.

حسین خلیفه افزود: در این راستا هفت دستگاه اتومایزر، ۲ سم‌پاش معمولی تراکتور، ۲ سم‌پاش پشت و دستی آماده استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: تمامی محلول‌ها و مواد ضدعفونی‌کننده نیز توسط خیران اهدا شده و تمامی اعضا به‌صورت خودجوش در حال فعالیت هستند و هرروز بر تعداد اعضا جهت همکاری افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: جهت پیشبرد امور کمیته‌هایی نیز شکل گرفته و تمام شهر با اولویت جایگاه‌های سوخت، عابربانک‌ها و پارک‌ها و وسایل ورزشی، پایانه و مراکز پرجمعیت محله‌بندی شده تا ضدعفونی شود.

خلیفه، با بیان اینکه در هر مرحله ۳۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار کرد: ۳۰ نفر به صورت دایم در امر ضدعفونی کردن و سم‌پاشی محلات حضور دارند و چهار نفر از شبکه بهداشت و درمان و آتش‌نشانی نیز با این انجمن در حال همکاری هستند.

علاوه بر فعالیت این سازمان‌ها، شهرداری نیز به صورت پیوسته در حال سم‌پاشی و ضدعفونی‌کردن خیابان‌ها، مدارس و محلات شهر است.

هنوز مورد مثبتی از ابتلا به بیماری کرونا در اشنویه گزارش نشده است.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۱۹۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تاکنون در آذربایجان‌غربی ۵۵  آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، ۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.