مهدی علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، هشت باب قلیان سرا بوده و یک باب نیز غذاخوری سطح شهر شوط است.

وی اضافه کرد: این اقدام طی بازدید مشترک اماکن و اتاق صناف و نیروی انتظامی و با نظارت بازرس واحد دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی شهرستان شوط انجام گرفت .

وی بیان کرد: همچنین طی روزهای اخیر، ۱۹ باب قلیان‌سرا در این شهرستان برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تعطیل شده است.

کارشناس مسوول بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت و درمان شوط ادامه داد: قلیان‌سراهایی که در سطح شهر به اخطارهای بهداشتی توجه نکرده و همچنان به باز بودن واحدهای صنفی خود اصرار داشته باشند، توسط اکیپ های مشترک بازرسی پلمب خواهند شد.

علیزاده از شهروندان اهل شوط خواست تا در صورت مشاهده عرضه قلیان در شهرستان شوط با شماره ۰۴۴۳۴۲۷۲۷۷۹ تماس بگیرند.

شوط از شهرهای شمالی آذربایجان غربی است.

به گزارش ایرنا، به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۹ هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۳۵۴ نفر جان خود را از دست داده و ۲ هزار و ۹۵۹ نفر بهبود یافته‌اند.

تاکنون در آذربایجان‌غربی ۱۰۰ آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، چهار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.