امیر بهزاد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان موقت در سالن ۲ هزار نفری مهاباد جهت آمادگی در شرایط بحرانی و مخصوص بیماران مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا در نظر گرفته شده که تجهیزات آن به همت خیران سلامت این شهرستان تامین می‌شود.

وی ادامه داد: پیشتر مقرر شده بود که این بیمارستان در یک مدرسه نزدیک به بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد راه اندازی شود که این قرار لغو و به زودی سالن ۲ هزار نفری استادیوم آزادی مهاباد برای نگهداری بیماران مبتلا به کرونا مجهز خواهد شد.

بهزاد اضافه کرد: شهروندان می‌توانند برای کمک به تجهیز و راه‌اندازی این بیمارستان و همیاری با خیّران سلامت کمک‌های خود را به شماره حساب ۸۸۶۷۶۱۹۶۵۱ نزد بانک ملت شعبه مرکزی این شهرستان واریز کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان اظهار داشت: هم اکنون ۲ نفر مبتلا به کرونا و هفت نفر مشکوک نیز در بخش ایزوله بیمارستان بستری هستند که امکان افزایش این آمار در روزهای آینده دور از انتظار نیست.

بهزاد با بیان اینکه نمونه‌های افراد مشکوک به این بیماری برای آزمایش به ارومیه ارسال می‌شود، گفت: نتایج نمونه‌های ارسالی در مدت ۲۴ ساعت مشخص خواهد شد و براین اساس احتمال اینکه نمونه مثبت بیشتری گزارش شود، بیشتر است.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، هشت هزار و ۴۲ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲۹۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تاکنون آزمایش ۱۰۰ نفر از شهروندان آذربایجان‌غربی در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده و چهار نفر نیز از این تعداد فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.