مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان روز شنبه در گفت و گو  با خبرنگار ایرنا گفت: بخش دیالیز این انجمن در سال ۹۵ افتتاح و آبان ۹۶ مورد بهره برداری قرار گرفت که هم اکنون با ۲۸ تخت، امکان پذیرش ۱۷۰ بیمار کلیوی به صورت رایگان در این محل وجود دارد و همه هزینه‌ها بیماران توسط سازمان‌های بیمه ای پرداخت می‌شود.

محمدرضا طهماسبی افزود: باتوجه به اینکه بیماران کلیوی در خطر بیماری کرونا هستند این انجمن اعلام آمادگی خود را جهت پذیرش بیماران دیالیزی بیمارستان ولی عصر باخدمات مطلوب و کیفیت اعلام کرد و هم اکنون این کار انجام گرفته است.  

وی اضافه کرد: مراجعین انجمن بیماران خاص به ویژه پیوندی و دیالیزی از داروهای ایمنی استفاده می کنند و به این جهت، مقاومت بدن این قشر پایین بوده و در برابر بیماری های واگیر از جمله ویروس کرونا مستعدتر است که این گروه باید پیشگیری در مقابله با این بیماری را جدی تر بگیرند.

این مسؤول ادامه داد: در این برهه کنونی انجمن کلیوی باتوجه به وظیفه خود بیماران را با توصیه های بهداشتی و راه های پیشگیری از بیماری کرونا از طریق فضاهای مجازی و چهره به چهره آگاه می کند که بسیار تاثیر گذار است.

وی اظهار داشت: پیشگیری، محوری ترین، کلیدی ترین و مهم ترین و اصلی ترین کاری است که عموم مردم در  مقابل کرونا ویروس باید مورد توجه قرار دهند.

به گفته وی، انجمن کلیوی اولین حوزه ای بود که با همکاری علوم پزشکی کارگاه آموزشی پیشگیری از ویروس کرونا را برای بیماران در خطر ابتلا به این ویروس برگزار کرد.

طهماسبی افزود:  انجمن کلیوی در تلاش است تا تجهیزات مورد نیاز بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با بیماری برای بخش دیالیز را فراهم کند تا بیماران تا با خاطر آسوده خدمات دیالیزی خود را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: این انجمن با توجه به خاص بودن وضعیت بیماران دیالیزی و وابستگی آنان به دستگاه، مراکز دیالیزی خود را در شهرستان های استان افتتاح کرده چرا که بیماران پیش از این برای درمان به مرکز استان عزیمت می کردند که با پوشش کامل این مهم رفع شد.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان خاطر نشان کرد: این انجمن به دنبال آموزش و پیشگیری و کاهش شمار بیماران کلیوی است و افزایش مبتلایان نیز بیماری های دیگری نظیر دیابت را نیز افزایش می دهد که هم اکنون بیماران انجمن در ساختمان پنج طبقه در بخش های مختلفی تحت درمان و غربالگری قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار ارایه شده، در زمان حاضر یک هزار و ۸۵۰ بیمار در این انجمن پرونده تشکیل داده اند که با اقدامات انجام گرفته از قبیل پیوند کلیه و مراقبت لازم یک هزار و ۴۰۰ بیمار با استفاده از کمک های مردمی و خیران از پوشش انجمن خارج شده اند که اغلب آنان را افراد جوان و فعال جامعه تشکیل می دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.