استاندار زنجان گفت: ساختارهای بسته اداری، پویایی و نشاط مجامع سلامت را سلب می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در همایش کشوری پیشگامان آیین محبت، اظهار کرد: در حوزه خیریه‌ها در استان زنجان اتفاقات خوبی رخ داده است. به طور مثال به مرکز درمانی مهرانه ماهیانه بیش از 700 میلیون تومان توسط مردم استان زنجان کمک‌رسانی می‌شود. همچنین طرح اکرام ایتام در استان زنجان با 481 هزار تومان پرداختی قریب به بالای 2.5 برابر متوسط کشور کمک‌رسانی داشتیم.

 

این مسئول افزود: طرح محسنین با پرداخت 235 هزار تومان بالای متوسط کشوری داشته‌ایم. برای 1200 کودک زیر 5 سال در رابطه با بهبود تغذیه توسط مردم اقدام شده است. گسترش و توسعه بیمارستان 450 تختخوابی ولی‌عصر توسط خیرین انجام می‌شود که بالای 5 سال 100 میلیارد عوارض داشته است. طبق اقدامات صورت گرفته با کمک مدیران این عوارض را به یک‌دهم درصد تغییر داده شده است.

 

وی در ادامه به نکاتی در رابطه با حوزه سلامت اشاره و تصریح کرد: استان زنجان دارای رتبه دوم در خصوص عدم تعلق خاطر به کالا‌های خارجی است. سلامت، بهداشت و درمان جزو اولویت‌های اصلی کشور است و حضور و مشارکت مردم در این چهل سال در حوزه سلامت حضوری تعیین‌کننده بوده است. بزرگ‌ترین آرزوی یک خیر این است که حاصل اقدامات و کمک‌رسانی‌های خود را ببیند اما ساختارهای بسته اداری، پویایی و نشاط مجامع سلامت را سلب می‌کند.

 

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: همه خدمت در حوزه سلامت، بهداشت و درمان احداث بیمارستان و کمک‌رسانی از طریق پول نیست، بلکه امروز پیشگیری، بزرگ‌ترین کاری است که در حوزه سلامت باید انجام شود. باید راهکارهای اجرایی در این رابطه را تعیین کرده و سهم مردم و دولت را در پیشگیری از بیماری‌ها تعیین کنیم. استان زنجان مهد و الگوی کارهای خیر است. امروز 355 سمن داریم که 80 مورد آن را خیریه‌ها تشکیل می‌دهند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.