رییس هیات ورزش بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان گفت: با توجه به تاکیدات مدیرکل ورزش و جوانان زنجان، مبنی بر پیشگیری از بیماری کرونا ویروس در بین ورزشکاران این رشته، فعالیت کلیه باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام تا اطلاع ثانوی، منتفی اعلام شد.  

مهران زرگری، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این هیات رایزنی های خود را نسبت به تعطیلی نشدن باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام استان انجام داد اما در نهایت به خاطر حفظ سلامت و نشاط ورزشکاران و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، تابع تمهیدات پیشگیرانه مسوؤلان امر شد.

وی اظهار داشت: هیات بدنسازی و پرورش اندام به منظور رفع نگرانی خانواده ها و عمل به درخواست های اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان از باشگاهداران این رشته ورزشی خواست تا نسبت به تعطیلی باشگاه ها اقدام کنند که خوشبختانه باشگاهداران نیز به این خواسته تن دادند هرچند که با بسته شدن محل کسب خود،  متحمل ضرر و زیان بسیار خواهند شد.

زرگری تصریح کرد: باشگاه‌های بدنسازی و پرورش این استان تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند اما امید است با فروکش کردن تب و تاب بیماری کرونا ویروس، باشگاه ها فعالیت مجدد خود را در آینده بسیار نزدیک آغاز کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز گفت: فعالیت کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی به خاطر حفظ سطح سلامت فعالان در عرصه ورزش و کاهش نگرانی مردم به ویژه خانواده ها، تا اطلاع ثانوی ممنوع است و باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

علی خلیلی با بیان اینکه هیات بدنسازی و پرورش اندام و باشگاهداران زنجان باید تابع تصمیمات و تمهیدات باشند تا سلامتی خود و ورزشکاران با تهدید و خطر مواجه نشود افزود: باشگاهدارانی که نسبت به دستورالعمل ابلاغی پابند نباشند در پروانه کسب آنان تجدید نظر شده و به منظور پلمب باشگاه به اماکن معرفی خواهند شد.   

وی با بیان اینکه این اداره کل تابع سیاست ها و مصوبات قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل است، اظهار داشت: خوشبختانه از عصر دیروز تمامی باشگاهداران نسبت به اجرای دستورالعمل ابلاغی در خصوص تعطیلی باشگاه ها، اقدام کردند که این نشان از پایبندی آنان به قانون و مقررات است.  

خلیلی تصریح کرد: هدف از ورزش، حفظ و ارتقا سطح سلامت و ایجاد نشاط و شادابی در بین افراد و جامعه است و با توجه به احتمال آلودگی و شیوع بیماری کرونا ویروس، لازم است افراد ازجمله فعالان عرصه ورزشی از حضور جمعی و گروهی در اماکن عمومی خودداری کنند.

وی تصریح کرد: برابر مصوبه قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل، هرگونه فعالیت ورزشی گروهی و تجمعی و برگزاری رقابت‌ها در سطح این استان، لغو شده و این دستورالعمل ابلاغی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا ویروس برای تمام ارگان های دولتی، هیات های ورزشی و بخش خصوصی، لازم الاجرا  است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.