به گزارش ایرنا فریدون همتی شامگاه شنبه در نشست شورای عالی ورزش هرمزگان اظهار داشت: جوانان این استان هم باید قهرمانان این رشته ها باشند و ساحل طولانی و وجود جزایر متعدد زمینه های لازم را برای تحقق این موضوع فراهم کرده است.
وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان در روزهای آینده برنامه عمملیاتی خود را در این زمینه بیاورد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: یکی از دغدغه های متولیان سلامت جامعه کم تحرکی است که همه به نوعی درگیر آن هستیم و با ورزش کردن می توان از تحمیل هزینه های سنگین بر اقتصاد خانواده جلوگیری کرد.
همتی ورزش همگانی را موضوعی مهم خواند و از هیات وزش های همگانی هرمزگان خواست ساعت هایی در نیمه اول و دوم سال برای انجام ورزش های همگانی پیش بینی کند.
رئیس شورای ورزش هرمزگان به اهمیت نقش اجتماعی صنایع در ورزش هم اشاره کرد و گفت: پژوهش های علمی توسط حوزه اجتماعی استانداری در حال انجام است تا پای بنگاه های بزرگ اقتصادی و واحدهای بزرگ به حوزه ورزش باز شده و شاهد حمایت و پشتیبانی آنها از ورزش باشیم.
وی اضافه کرد: این امر تحرک و حرکت تازه ای در ورزش بخش قهرمانی و همگانی ایجاد می کند و نشاط و شادابی برای استان در پی خواهد داشت.
استاندار هرمزگان خاطر نشان کرد: براساس قانون، اداره های دولتی می توانند یک درصد از منابع اعتباری خود را بدین شکل برای ورزش هزینه کنند که 30 درصد در اختیار حوزه ورزش ، 30 درصد در اختیار ورزش آموزش و پرورش و 40 درصد را برای کارکنان شان بکار بگیرند.
وی افزود: سازمان برنامه و بودجه این 60 درصد را یکجا از سهم اعتبارهای اداره های دولتی کنار بگذارد تا حوزه ورزش را با استفاده از منابع آن حمایت کنیم.
رئیس شورای عالی ورزش هرمزگان یادآور شد: یک پایگاه امداد کوهستان در کوه گنو احداث شود تا در حوادث به افراد و ورزشکاران خدمات درمانی ارائه کند.
مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان هم در این نشست اظهار داشت: اعتبارهای تخصیص یافته به حوزه ورزش در سال جاری اندک بود و از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می خواهیم ورزش استان را یاری دهند.
غلامعلی دانشور ادامه داد: کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند از محل مالیات خود به ورزش کمک کنند و اداره امور مالیاتی هم این را از آنها می پذیرد.
وی اضافه کرد: صنایع هرمزگان به مانند صنایع سایر استان ها که به ورزش استان خود کمک می کنند حوزه ورزش را مورد حمایت قرار دهند.
وی یادآور شد: هرمزگان در حال حاضر دارای 32 تیم در رقابت هال لیگ برتر ، یک و 2 کشور است و امسال ورزشکاران استان 195 مدال طلا، نقره و برنز کشوری و 17 مدال جهانی کسب کرده اند.
روسای هیات های ورزشی هرمزگان هم در نشست شورای عالی ورزش هرمزگان گفتند : صنایع غرب بندرعباس مسئولیت اجتماعی خود را در قبال ورزش انجام نداده اند.
رئیس هیات ورزش های همگانی هرمزگان ابراز داشت: اگر صنایع استان های دیگر برای ورزش استان محل استقرار خود تکلیف دارند و باید هزینه کنند صنایع این استان هم باید هزینه کنند.
کیانوش جهانبخش با بیان اینکه هرمزگانی ها توقع زیادی ندارند و خواهان اجرای قانون هستند، گفت: آسیب های اجتماعی اصلی ترین دغدغه های مسئولان استان است که ورزش یکی از بهترین ابزار برای کاهش آن محسوب می شود.
وی بیان کرد: هر دستگاه و ارگانی با استفاده از بیت المال برای خود امکانات ورزشی فراهم کرده و اجازه ورود مردم را نمی دهند که خواهان تغییر این رویه هستیم.
رئیس هیات والیبال هرمزگان هم در این نشست اظهار داشت: با وجود اینکه هرمزگان استانی ساحلی و دارای قهرمانان ملی و جهانی است، نتوانسته ایم ورزشگاه ساحلی استانداردی برای استفاده جوانان مستعد استان احداث کنیم.
فریدون الهامی بیان کرد: حمایت کنندگان در این سال ها پشت ورزش استان را خالی کرده اند و اداره کل ورزش و جوانان به تنهایی قادر به پوشش هزینه های ورزشی نیست.
6048/ 3219
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده:خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.