به گزارش ایرنا افشین حیدری روز سه شنبه در نشست هم اندیشی روسای هیات های ورزشی و ادارات شهرستان های استان که در تالار اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد اظهار کرد: کسب رتبه برتر کشور در سال 95 برای ورزش استان افتخار بزرگی است چرا که توانستیم استان های مطرحی همچون اصفهان، فارس، گیلان، آذربایجان و خراسان را پشت سر بگذاریم.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این که استعداد و سرمایه های ورزشی فراوانی در استان وجود دارد که باید مدیریت شوند افزود: در این استان، پیشکسوتان، قهرمانان و نخبگان بسیاری وجود دارد که اگر در کنار یکدیگر قرار گیرند نتایج درخشانی برای ورزش خوزستان به همراه دارد لذا باید ساختاری برای تعامل بیشتر این اقشار تعریف کنیم.
وی با اشاره به این که تمام روسای ادارات و هیات های ورزشی استان باید به شهرستان ها و نقاط محروم سرکشی کنندگفت: نباید تصور کرد چون در کشور برترین مقام را کسب کردیم دیگر کار تمام است بلکه باید به دنبال رفع مشکلات ورزش شهرستان های محروم و نقاط حاشیه نشین باشیم.
حیدری ضمن انتقاد از برخی روسای هیات های ورزشی گفت: متاسفانه هر وقت با روسای هیات های ورزشی استان نشستی برگزار می کنیم برخی از آن ها شرکت نمی کنند لذا در جلسات بعد اگر رییس هیاتی بدون هماهنگی قبلی حضور نداشته باشد نایب رییس و دبیر هیات حق شرکت در آن جلسه را ندارد و این موضوع کتبا به فدراسیون گزارش داده می شود.
وی خدمت به مردم را مهمترین هدف جامعه ورزش استان دانست و گفت: اگر رییس هیات و اداره ای در جهت خدمت به مردم گام بر ندارد در واقع خط قرمزها را عبور کرده است.
وی گفت: خوشبختانه با وجود استاندار ورزش دوست، فرصت های خوبی برای ورزش استان مهیا شده است که باید از آن ها به خوبی استفاده کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: با توجه به مصوبه شورای برنامه ریزی استان از این پس سالانه یک درصد از اعتبارات تمامی ارگان های استان به میزان 200 میلیارد ریال به ورزش تعلق می گیرد که با این امر شاهد انقلاب عظیمی در ورزش خوزستان خواهیم بود.
وی در ادامه به تخصیص 200 میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت ورزش و جوانان جهت زیرساخت های ورزش استان اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اصلی ورزش کشور و استان جزیره ای عمل کردن است که این موضوع باعث می شود بسیاری از فرصت ها را از دست دهیم.
حیدری خطاب به هیات های ورزشی گفت: با توجه به تخصیص اعتبار 30 میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه استان، سعی می کنیم تا حد ممکن بحث مالی و تجهیزات مورد نیاز هیات های ورزشی را تامین کنیم اما در سوی مقابل از تمام هیات ها برنامه کاری می خواهیم و انتظار داریم در راستای اهداف اداره کل گام بردارند.
وی در ادامه به ورزش مناطق محروم و حاشیه نشین اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکید استاندار به ورزش محلات توجه ویژه ای خواهیم داشت و بنا داریم به زودی در ورزشگاه غدیر اهواز، دفتر ورزش محلات و مناطق حاشیه نشین را افتتاح کنیم تا از این طریق به مشکلات آن ها رسیدگی شود.
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این که تعامل بین هیات ها و آموزش و پرورش حلقه مفقوده ورزش استان به شمار می رود افزود: یکی از مشکلات ورزش استان فاصله بین هیات های ورزشی با آموزش و پرورش است که انتظار می رود این خلاء با ارتباط بیشتر پر شود.
وی در پایان از برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان ورزش استان خبر داد و گفت: در هفته آینده طی مراسمی از قهرمانان و مدال آوران جهانی، آسیایی و المپیکی ورزش استان تجلیل خواهیم کرد.
6064
خبرنگار: محمد شاکری** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.