حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی شامگاه سه‌شنبه در جلسه کمیته ساماندهی مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار استان زنجان، اظهار داشت: برابر گزارش‌های دادستان مرکز زنجان و نیروی انتظامی در شمار مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار حبس این استان، اختلاف وجود دارد.

وی افزود: برای احصای آمار دقیق مجرمان، کارگروهی متشکل از دادستان، نیروی انتظامی و اداره کل زندان‌ها تشکیل شود تا با به دست آوردن آمار دقیق، اقدامات و مراقبت‌های بعدی صورت پذیرد.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: به‌روزرسانی آمار مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار و ثبت در سامانه‌های «‌رخداد» و «سمپ»، مورد توجه کمیته قرار گرفته و هر ماه نیز یک جلسه برای این امر تشکیل شود.

دادستان مرکز استان زنجان نیز با بیان اینکه دستورالعمل کنترل مجرمان حرفه‌ای در ۲۶ تیر سال جاری، تصویب و ابلاغ شده است، گفت: این دستورالعمل، چند مرحله دارد که مرحله اول، شناسایی مجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و خطرناک است که با توجه به شناسایی اکنون در مرحله دوم یعنی ایجاد بانک اطلاعات حامل این مجرمان هستیم.

حجت‌الاسلام محسن کرمی اظهار داشت: مرحله سوم و چهارم  این دستورالعمل، نظارت و کنترل مجرمان و پیشگیری از ارتکاب جرایم جدید است.

وی خاطرنشان کرد: با احصای آمار دقیق مجرمان حرفه‌ای و خطرناک و ثبت در سامانه «سند وب» که شامل فرم اطلاعات مجرمان است در ادامه کار با تایید دادستانی این مشخصات در سامانه «رخداد» مراجع انتظامی و سامانه «سمپ» دادسرا ثبت می‌شود.

کرمی افزود: سپس اقدامات کنترلی با جدیت انجام خواهد پذیرفت تا با امکان نظارت و کنترل بتوان رفتارهای خطرناک آن‌ها را مدیریت و از ارتکاب جرایم جلوگیری کرد.

دادستان مرکز استان زنجان گفت: برای پیشگیری از ویروس کرونا در زندان‌ها، اقدامات و تصمیمات خوبی در مرکز برای استفاده محکومان از مرخصی در ایام عید نوروز، اتخاذ شده که با ابلاغ این دستورالعمل به مراکز استان‌ها تعداد قابل توجهی از محکومان واجد شرایط استان زنجان به مرخصی خواهند رفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.