سید موسی خادمی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از ستادهای انتخاباتی شهرهای پلدختر و معمولان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس منویات مقام معظم رهبری و برای حضور حداکثری،  مردم با هر فکر، اندیشه و سلیقه ای حتی اگر انتقاد و گلایه‌هایی دارند در انتخابات دوم اسفندماه سال جاری شرکت کنند.

وی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس تاکید کرد و افزود: مردم با حضور حداکثری پای صندوق های رای و با جدا کردن صف خود از یک سری افراد که تعداد اندکی دارند و مخل امنیت هستند و بی نظمی ایجاد می‌کنند، جدا سازند و اجازه ندهند افرادی که دست به این کارها می‌زنند پشت آنهاپنهان شوند.

استاندار لرستان تاکید کرد: به مردم توصیه می‌شود اجازه ندهند افراد مخل نظم یا سوء استفاده فضای آرامش شهرستان را به هم بزنند.

وی بیان کرد: کاندیداها علاوه بر کنترل لیدرها و هواداران، به مسوولان ستادهای خود توصیه کنند که قانون فصل الخطاب است و تخطی از آن جرم محسوب و برخورد می شود.

خادمی یادآور شد: قانون در انتخابات نحوه ثبت نام، تایید صلاحیت ها، گرفتن رأی، اعلام نتایج، نحوه شکایات و نحوه تصمیم‌گیری در شکایات را مشخص کرده و مسائل در این حوزه ها همه مطابق قانون قابل اجرا است.

وی پایبندی به قانون و اخلاق مداری را رمزموفقیت در هرکاری دانست و اضافه کرد: مردم به مسئولان اعتماد داشته باشند چرا که همه عوامل انتخابات دنبال این موضوع هستند که در پایان آنچه مردم نوشته و در صندوق ها ریخته اند همان خوانده و به مردم اعلام شود.

 استاندار لرستان انتخابات بی طرفانه و قانونمند را وظیفه مجریان دانست و گفت: چینش هیات های اجرایی در انتخابات از افرادی است که معتمد نظام و  مردم هستند و ترکیبی از فعالیت‌های فرماندار ،دادستان و هیئت های نظارت و نتیجه همفکری آنها برای تعیین این هیئت‌ها است.

وی با بیان اینکه امنیت انتخابات از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، افزود: یکسری معتمد برای هیات اجرایی در انتخابات تعیین شده که ملاک در انتخاب آنها سالم بودن افراد است و طرفدار چه کسی باشند یا نباشند مطرح نیست و مهم این است که افراد سالم و درستی باشند.

خادمی، تقویت کارآمدی نظام و دولت را وظیفه همگان دانست و یادآور شد: خروجی معتمدان هیئت اجرایی،یکی تایید صلاحیت کاندیداها است که خوشبختانه همه کسانی که به صحنه آمدند تایید و مشکلی نداشتند و دوم چینش افراد روی شعبه های اخذ رای است که بر اساس بررسی‌های انجام شده هیچ چینش یکدستی نداریم و در همه شعبه ها از همه سلایق حضور دارند و همه افراد درست و قابل اعتمادی هستند.

 وی بر مشارکت حداکثری با رعایت مر قانون انتخابات تاکید کرد و افزود: بیش از چند هزار نفر در حوزه‌های مختلف انتخاباتی اعم از اجرا نظارت وبازرسی، سر صندوق های رای حضور دارند که هیچ تضمینی نیست و ممکن است تعداد محدودی نیز مشکل داشته باشد، اما در کل تلاش این بوده که افرادی درست از همه سلیقه‌ها و طرفداران کاندیداها انتخاب شوند تا شعب از این نظر متعادل باشند.

استاندار لرستان، با بیان اینکه با تخلفات انتخاباتی سخت برخورد می‌شود، گفت: تاکنون با مخلان نظم ، امنیت و سلامت انتخابات و عاملان برهم زدن آرامش مردم برخورد شده و هر متخلفی که دستگیر شود روانه زندان شده و تا بعد از انتخابات آزاد نخواهد شد و از این به بعد نیز با مخلان امنیت با شدت بیشتری برخورد می شود.

وی فضای انتخابات در لرستان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تمهیدات لازم از سوی نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات سالم در استان و شهرستان اندیشیده شده و هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.