به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش عصر یکشنبه در جلسه قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه آنچه که در خصوص بیماری کرونا حائز اهمیت است، این است که تا به امروز موردی از این بیماری در استان تایید نشده است، افزود: نباید وجود شباهت این بیماری با سرماخوردگی و آنفلوانزا ما را به اشتباه بیاندازد.

وی با یادآوری اینکه بیماری کرونا شباهت ۹۵ درصدی با علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا دارد، تصریح کرد: امروز باید بتوانیم با تصمیمات اصولی و عملی، راهکارهای جدی را در راستای پیشگیری از شیوع این بیماری در استان اتخاذ کرده و اقدامات ضروری را برای مقابله با ویروس کرونا انجام دهیم.

قزلباش با اشاره به اینکه شرایط امروز ایجاب می‌کند که با جدیت در بحث پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ورود پیدا کنیم، ادامه داد: خوشبختانه تا به امروز هیچ‌گونه آماری مبنی بر وجود بیماری کرونا در استان زنجان گزارش نشده است، اما با این وجود باید مباحث پیشگیری از شیوع این بیماری در رأس امور قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با بیان اینکه شباهت بیش از اندازه بیماری کرونا با سرماخوردگی و آنفلوانزا نباید ما را دچار اشتباه و استرس کند، اظهار کرد: مهم‌ترین موضوعی که در خصوص بیماری کرونا می‌توان گفت این است که درمان دارویی نداشته و از قدرت انتشار بالایی نیز برخوردار است.

قزلباش با اشاره به علائم بیماری کرونا و نکاتی که مردم باید به این علائم توجه داشته باشند، بیان کرد: مهم‌ترین علائم بیماری کرونا شامل سرفه خشک و تنگی نفس است، هر چند طی چند روز گذشته داروهایی نیز برای درمان این ویروس به کار گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری و اهتمام به رعایت بهداشت فردی در امور اجتماعی، مهم‌ترین اقدامی است که می‌توان در شرایط کنونی برای پیشگیری از شیوع این بیماری اتخاذ کرد، افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که امروز باید به اجرا گذاشته شود، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و نیز ممنوعیت برگزاری برنامه‌هایی است که در آن جمعیت قابل توجهی حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1363111
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.