وحید فرخی روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران، اظهار داشت: ارتباطات به عنوان شریانی حیاتی در دستیابی به توسعه، زمینه برنامه‌ریزی‌های موفقیت‌آمیز و تحقق هدف‌های مدیریتی را فراهم می‌سازد و اینک قدرت در گرو برخورداری از کاربردی‌ترین شبکه‌های ارتباطی و دسترسی به اطلاعات است.

وی با اشاره به لزوم تسریع گسترش شبکه‌های ارتباطی در سطح استان زنجان، گفت: ارتقای یک سایت به نسل چهارم  در شهرستان زنجان، راه‌اندازی یک سایت جدید دارای فناوری‌های ۲G ، ۳G و ۴G در سه‌راهی جاده دندی و ارتقای یک سایت به نسل چهارم در جاده زنجان- تبریز توسط شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و ارتقای ۲ سایت به نسل سوم و چهارم توسط شرکت ارتباطات سیار از جمله این پروژه‌ها هستند.

فرخی اظهار داشت: توسعه شبکه فیبر نوری، کافو نوری، شبکه دیتا و FTTH و افزایش پوشش تلفن همراه در روستاها از محل اعتبارات خدمات عمومی اجباری روستایی و اجرای ۴۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی با مجموع اعتباری بالغ بر ۲۵۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال نیز بخش دیگری از پروژه‌ها بود که در ایام دهه مبارک فجر در شهرستان زنجان به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از یک سایت جدید دارای فناوری‌های ۲G ، ۳G و ۴G توسط شرکت ارتباطات سیار با سرمایه‌گذاری ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در شهرستان ابهر نیز بخش دیگری از برنامه‌های وزارت ارتباطات در این شهرستان بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان افزود: اجرای ۵۴ کیلومتر فیبر نوری روستایی در شهرستان خدابنده و ارتقای یک سایت به نسل چهارم در روستای آق‌بلاغ توسط شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و همچنین راه‌اندازی ۲ سایت جدید دارای فناوری‌های ۲G ، ۳G و ۴G توسط شرکت ارتباطات سیار در مجموع با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال نیز بخش دیگری از پروژه‌های ارتباطی در این شهرستان است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی یک سایت جدید دارای فناوری‌های ۲G ، ۳G و ۴G توسط شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و راه‌اندازی یک سایت با تکنولوژی نسل سوم با اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در شهرستان خرمدره، ارتقای یک سایت به نسل سوم و چهارم توسط شرکت ارتباطات سیار در شهرستان ایجرود و افزایش پوشش تلفن همراه در روستاهای این شهرستان از محل اعتبارات خدمات عمومی و اجباری روستایی با هزینه‌ای معادل ۳۵ میلیارد ریال نیز بخش دیگری از پروژه‌های افتتاحی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، اقدامات وزارت متبوع در گسترش وضعیت ارتباطی در شهرستان‌های این استان را مثبت، ارزیابی کرد و گفت: یک سایت با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال توسط شرکت ارتباطات سیار در شهرستان ماهنشان به نسل سوم و چهارم تلفن همراه ارتقا یافت و سایت جدید دارای فناوری‌های ۲G ، ۳G و ۴G با سرمایه‌ای بالغ بر ۳۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در شهرستان طارم به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: شرکت خدمات ارتباطی همراه اول و ایرانسل در شهرستان سلطانیه نیز پروژه‌هایی جهت افتتاح داشتند که همراه اول اقدام به راه‌اندازی یک سایت جدید دارای فناوری‌های ۲G ، ۳G و ۴G با ۱۴ میلیارد ریال اعتبار و ایرانسل نیز اقدام به راه‌اندازی ۲ سایت به نسل ۳G و ۴G با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار کرد.

این مسؤول با اشاره به نقش طرح خدمات عمومی اجباری روستایی در گسترش سطح رفاه و استفاده از فناوری در بین روستاییان، گفت: خدمات عمومی اجباری، الزام جهانی است که بر عهده دولت‌ها گذاشته می‌شود تا امکان استفاده از سرویس‌های مخابراتی، فنّاوری اطلاعات و پُستی را برای هر یک از کشورها در هر نقطه که صرفه اقتصادی برای شرکت‌های خصوصی مخابراتی را ندارد، فراهم نماید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان افزود: این الزام به خاطر این است که دسترسی به خدمات ارتباطی برای تمام مناطق کشور به‌خصوص روستاها و نواحی دورافتاده که ارائه خدمات به آن‌ها صرفه اقتصادی ندارد تضمین شود لذا با توجه به خصوصی‌سازی شرکت مخابرات ایران، ارائه خدمات مخابراتی در روستاها و مناطق دورافتاده فاقد این امکانات در اولویت ارائه خدمات USO قرار گرفته که این نوع خدمت در استان به لطف اعتبارات وزارت ارتباطات از رشد بسیار خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به موقعیت اقلیمی و همجواری زنجان با هفت استان کشور، اظهار داشت: باید برای خلق ثروت و ایجاد اشتغال از زیرساخت‌های ارتباطی این استان تلاش شود تا با ایجاد رونق اقتصادی، شاخص‌های رفاه عمومی استان بهبود چشمگیر یافته و از پتانسیل‌های سایر استان‌ها نیز در جهت رشد عملکرد در حوزه ارتباطات و سایر حوزه‌ها بهره برده شود.

فرخی خاطرنشان کرد: با توجه به دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در ۴۱ سال گذشته، تمام مسؤولان باید برای خدمت به مردم، روحیه‌ای جهادی داشته باشند تا بتوانند با انبوه مشکلات کنار آمده و مانعی از سر راه مردم بردارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.