علی کاظمی روز دوشنبه در جلسه کمیته جمع‌آوری آثار و تکریم شهدای کنگره سه هزار شهید استان زنجان، افزود: کمیته جمع‌آوری آثار و تکریم شهدای کنگره، یکی از محوری‌ترین کمیته‌های این کنگره به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی باید همکاری لازم در برگزاری این کنگره را داشته باشند اظهار داشت: تقسیم کار، صورت گرفته و ابلاغ برای مسؤولان این کمیته صادر می‌شود تا با جدیت بیشتر، فعالیت‌های خود را انجام دهند.

کاظمی با بیان اینکه کنگره سه هزار شهید استان زنجان باید در بهترین کیفیت اجرا شود، تصریح کرد: باید با بهره‌مندی از کارشناسان زبده از تجربیات استان‌هایی که این برنامه برگزار شده نیز استفاده کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خاطرنشان کرد: موزه شهدای استان ۱۲۰ هزار سند از شهدا را در خود جای داده است.

وی ادامه داد: شهدای استان زنجان، غایبانه و غریبانه در هشت سال دفاع مقدس از جان خود گذشتند که باید به نحو احسن در برگزاری این کنگره، معرفی شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی، گفت: قانون اساسی طبق بیانات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، منشور رسمی و قانونی انقلاب و کشور است.

وی اظهار داشت: وصیّت‌نامه امام خمینی(ره) و وصیّت‌نامه‌های شهدا نیز منشور معنوی انقلاب است.

کاظمی خاطرنشان کرد: بنا به توصیه رهبر انقلاب باید راه شهدا را ادامه داده و بدانیم که این عزیزان با حضور در جبهه‌ها چه هدفی را دنبال می‌کردند.

این مسؤول، ایثار اجتماعی را یکی از ضروریات و لازمه جامعه کنونی کشور خواند و گفت: ایثار و شهادت همواره جاری بوده و به هیچ عنوان کهنه نمی‌شوند و این موضوع در مراسم تشییع و بزرگداشت شهید سلیمانی نیز با حضور باشکوه مردم به اثبات رسید.

در این جلسه، شرح وظایف دستگاه‌های عضو در این کمیته قرائت شد و اعضای حاضر به ارائه برنامه‌های خود پرداختند.

کنگره سه هزار شهید استان زنجان با مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.