محمدباقر آقایی عصر یکشنبه در دومین دوره آموزش عمومی، تخصصی و تربیت مربی، ویژه مدیرها، معاون ها و کارشناس های سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی، آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را اولویت اول پدافند غیرعامل دانست و افزود: هدف از برگزاری این دوره های آموزشی نیز نیل به این اهداف است.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل مکمل پدافند عامل است، اظهار داشت: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس با توکل به خداوند، رهبری امام خمینی(ره) و حضور مردم با کمترین امکانات در برابر تهدیدات و حملات دشمن بعثی تحت حمایت استکبار جهانی، شرکت کرده و شجاعانه ایستادگی کردند.

آقایی اضافه کرد: امروز نیز همه ما می‌توانیم با افزایش آگاهی و شناسایی آسیب‌ها، با حضور در دفاع غیرعامل، در مقابل تهدیدات و آسیب هایی که جامعه را تهدید می‌کند، ایستادگی و مقاومت کنیم.

وی با اشاره به‌ ضرورت آموزش افراد آگاه به مسائل پدافند غیرعامل، آگاه‌سازی را مقدمه توانمندی و آمادگی آحاد مردم جامعه بیان کرد و گفت: دستیابی به جامعه ایمن و مصون در سایه ارتقای آمادگی و آستانه مقاومت و تحمل مردم در برابر تهدیدات امکان‌پذیر است.

آقایی به نامگذاری ۸ تا ۱۴ آبان ماه تحت عنوان هفته پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: حضور مربیان آموزش‌ دیده در این دوره‌ها جهت آموزش دانش آموزان در محورهای آموزشی، فرهنگ‌سازی و گفتمان‌شناسی در خصوص پدافند غیرعامل به‌ عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر و نقطه‌ شروعی برای انتقال این مفاهیم به خانواده‌ها و آحاد مردم جامعه می‌باشد.

وی با قدردانی از همکاری های مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، فرهنگسرای بزرگ الغدیر را به‌ علت دارا بودن پتانسیل های فراوان انسانی و فرهنگی، به عنوان قطب آموزش حوزه های مختلف پدافند غیر عامل در استان معرفی کرد.

۳۰۳۸/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.