به گزارش ایرنا، در این آیین دانش آموزان دختر البرزی روز چهارشنبه با حضور در گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) کرج بار دیگر با آرمان های امام خمینی (ره) ، شهدا ی سرافراز هشت سال دفاع مقدس ، مدافع حرم و ولایت تجدید پیمان کردند.

دانش آموزان و فرهنگیان البرز با نثار فاتحه و اهدا گل، رشادت های شهدای والامقام را گر امی داشتند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز دراین آیین معنوی اظهارداشت: فرهنگ ایثار و شهادت ریشه در عاشورای حسینی دارد که باید پیام روشنبخش و هدایت گر این فرهنگ غنی را به نسل نو انتقال دهیم.

سالار قاسمی بیان داشت: اقامه نماز و ولایت مداری مهمترین پیام قیام کربلاست که در ماه محرم و هفته دفاع مقدس بار دیگر نقش و تاثیرگذاری این فرهنگ غنی در جامعه مورد تاکید قرار می گیرد.در قیام عاشورا، حضرت زینب (س) درس بزرگی برای بانوان از جمله دختران که در ایران اسلامی ازآنان به عنوان دختر آفتاب یاد میشود، دارد که لازم است دانش آموزان دختر به آن توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه شهدای گرانقدر در دامن مادران پاک پرورش یافته اند، خاطرنشان کرد: ادامه راه مکتب امام حسین (ع) در کشور نیاز به دختران پاک دامن، نجیب و شجاع دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: مادران متدین نسلی شایسته، نجیب ، فرهیخته ، ولایتی و تلاشگر را تربیت می کند تا ادامه دهنده راه شهدا باشند.

وی تصریح کرد: ما باید مدافع گر دین و  ادامه دهنده مکتب امام حسین (ع) ، راه امام و شهدا باشیم و در خط ولایت حرکت کنیم.

قاسمی عنوان کرد: دانش آموزان سرمایه های گران سنگی هستند که در اختیار معلمان قرار دارند لذا در آموزش و پرورش باید به رشد و تربیت این امانت الهی توجه ویژه کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز دراین آیینگفت : دانش آموزان البرزی در این برنامه معنوی و حماسی یاد و خاطره دانش آموزان و معلمان شهید دوران هشت سال دفاع مقدس را نیز گرامی داشتند.
 فرشته فهمیده بیان داشت : مهمترین وظیفه دانش آموزان پاسداشت از ارزش های اسلامی و انقلابی در کنار تحصیل و مهارت آموزی است.
وی یادآورشد: همه ما مدیون شهدا هستیم لذا برای ادای دینمان باید سرباز انقلاب و ولایت باشیم تا بتوانیم از دستاوردهای چهل ساله انقلاب پاسداری کنیم.

در این برنامه دانش آموزان دبستان شهید بهنام محمدی به اجرای سرود با عنوان شهید پرداختند.

استان البرز در دوران هشت سال دفاع مقدس، ۹۳ معلم و ۳۷۶ دانش آموز شهید تقدیم انقلاب کرده است.
استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.