به گزارش ایرنا، حمید شکری روز شنبه در شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان افزود: این درحالیست که از جمعیت سه میلیون و ۵۲۶ هزار و ۱۴۸ نفری بالای گروه سنی ۶ سال و بالاتر استان ۸۴.۷ باسواد هستند.
وی به فعالیت سوادآموزی شهرستان مراغه در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله اشاره کرد و گفت:  ۱۶۹ هزار و ۷۳۴ نفر شامل این رده سنی می‌شودکه ۹۳.۶ درصد آنها باسواد هستند.
شکری گفت: همچنین از ابتدای سالجاری تاکنون یک هزار و ۶۹۷ سوادآموز در دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم شهرستان شرکت کردند.

شکری افزود: تعداد آموزش دهندگان سوادآموزی شهرستان در سال گذشته ۲۹ آموزش دهنده مرد و ۱۲۱ آموزش دهنده زن بود و آمار قبولی منطقه در سال ۹۷ در دوره‌های آموزشی سوادآموزی، انتقال و تحکیم در مجموع ۵۳۸ نفر بوده است.
وی نهضت سوادآموزی را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست و گفت: نهضت سوادآموزی یادگار ارزشمند امام خمینی(ره) است که به منظور بالابردن آگاهی و دانش عمومی جامعه و با هدف ریشه کنی بی‌سوادی و تولید علم در جامعه تاسیس شده و تاکنون خدمات زیادی را ارائه کرده است.  
وی افزود: شناسایی بازماندگان از تحصیل و پیگیری مشکلات ثبت نام بازماندگان باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد و ادارات و دستگاه‌های متولی موظف به تعامل و همکاری با مجموعه نهضت سوادآموزی هستند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
۳۰۷۷/‌۹۸۸۰

نهضت سواد آموزی مراغه نهضت سواد آموزی مراغه نهضت سواد آموزی مراغه نهضت سواد آموزی مراغه نهضت سواد آموزی مراغه نهضت سواد آموزی مراغه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.