حجت‌الاسلام علی خاتمی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت شهید سپهبد قاسم سلیمانی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، اظهار داشت: ایجاد داعش فقط با هدف نابودی ایران و کشورهای لبنان، سوریه و عراق نیز خاکریز اول برای تحقق این هدف بود و دشمن به این نتیجه رسیده بود که برای از بین بردن ایران باید از این خاکریزها عبور کند.

وی خاطرنشان کرد: عنوان کردن طرح خاورمیانه بزرگ نیز برای تقسیم‌بندی کشور ایران بود زیرا در این صورت، امنیت اسرائیل در منطقه تامین می‌شد.

خاتمی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود چرا در آنجا جنگ می‌کردیم، افزود: وقتی دشمن، دشمنی خود را اعلام می‌کند نمی‌توان ساکت نشست و باید از خود دفاع کرد به‌گونه‌ای که در مدت حضور پیامبر(ص) در مدینه به طور متوسط از هر ۲ ماه، یک جنگ رخ داده که خود پیامبر هم در آن جنگ‌ها حاضر بودند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه سوریه، عمق استراتژیک ما در مقوله مقاومت به حساب می‌آید، گفت: وقتی این موضوع در هشت سال گذشته مطرح می‌شد، خیلی‌ها باور نمی‌کردند اما بعد از گذشت این سال‌ها، واقعیت آشکار شد.

وی اظهار داشت: آمریکا سه ماه برای خروج بشار اسد از سوریه، وقت تعیین کرده بود و اتحادیه اروپا و اعراب اطراف خلیج فارس نیز به اتفاق این موضوع را تایید کرده بودند اما رهبر انقلاب اسلامی فرمودند بشار اسد باید بماند.

خاتمی خاطرنشان کرد: این در حالی بود که ۷۰ درصد خاک سوریه در دست جبهه‌النصره و داعش بود و دوسوم دمشق پایتخت این کشور نیز در دست دشمنان بود.

وی افزود: با ماندن بشار اسد و ادامه مبارزات، امروز ۸۵ درصد خاک سوریه و ۹۰ درصد جمعیت این کشور در اختیار بشار اسد بوده و وی، قدرت مرکزی را دارد.

خاتمی تصریح کرد: هرچه زمان می‌گذرد، اهمیت دفاع در سوریه، روشن‌تر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه به‌یقین مزد سردار سلیمانی، شهادت بود، گفت: سردار سلیمانی برای دشمن، هزینه سنگینی داشت به همین دلیل، آنگونه ناجوانمردانه به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه خطر شهید قاسم سلیمانی به دشمن به مراتب بیشتر از قاسم سلیمانی است، تصریح کرد: «سردار دل‌ها» شایسته‌ترین لقب برای این شهید بود و حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای جبهه مقاومت نیز نشان از قدرت ملی در مقابل دشمن بود و قدرت تاثیرگذاری این حضور، بیشتر و ماندگارتر است.

خاتمی ابراز کرد: هر کدام از ما در هر کجا که هستیم باید به وظیفه خود به درستی عمل کرده و پشت سر رهبر انقلاب بایستیم تا فردای قیامت، شرمنده شهدا نباشیم.

رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان نیز در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به میهمانان و گرامیداشت ایام دهه فجر و سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، گفت: این مراسم، بهانه‌ای برای مرور حوادث تلخ دی ماه است که با شهادت جانکاه سردار قاسم سلیمانی آغاز و به شهادت مظلومانه تعداد کثیری از هموطنانمان در هواپیمای اوکراینی ختم شد.

دکتر بابک کریمی در ادامه، دلنوشته‌ای برای شهید سلیمانی قرائت کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.