سرهنگ محمدعلی عظیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش سنگین برف و وقوع کولاک، در آمد و شد خودروهای عبوری از مسیرهای ارتباطی این استان مشکل ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه بارش برف در این استان از ساعت ۳:۳۰ آغاز شده است، اظهار داشت: از ساعاتی قبل، تردد وسایط نقلیه در مسیرهای ارتباطی ابهر - خدابنده،  خدابنده - همدان،  نیک‌پی - ماهنشان، زنجان - تهم - چورزق، زنجان - طارم، زنجان - دندی، با زنجیرچرخ انجام می شود.

عظیمی از رانندگان خواست به علت بارش برف و لغزندگی سطح جاده و  در برخی مسیرها به دلیل وقوع کولاک برف و کاهش دید افقی، لازم است رانندگان با دقت و احتیاط بیشتری رانندگی کنند و خودرو خود را به تجهیزات ایمنی زمستانی به ویژه زنجیر چرخ مجهز کنند.

جانشین رییس پلیس راه استان زنجان گفت: با توجه به بارش برف و وقوع کولاک از رانندگان و مسافران درخواست می شود از سفرهای غیر ضروری به این استان به ویژه نقاط کوهستانی و برفگیر خودداری کنند.

کسانی که قصد تردد در مسیرهای ارتباطی زنجان را دارند می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های استان زنجان با سامانه ۱۸۱۶ تماس بگیرند و همچنین هموطنان برای اطلاع از وضعیت جاده‌های کشور از جمله این استان با سامانه ۱۴۱ و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار و سفر خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند.

از ابتدای بهمن جاری تاکنون / ۲۸ بهمن/ بیش از ۱۰ نفر از هموطنان بر اثر حوادث رانندگی جاده ای زنجان فوت کردند و دی ماه امسال نیز ۲۰ نفر در مسیرهای ارتباطی این استان بر اثر حوادث رانندگی جان باختند که ۱۰ نفر کشته شدگان مربوط به حادثه سقوط اتوبوس مسافربری اصفهان به تبریز در آزادراه زنجان - تبریز بود.

۹ ماه نخست امسال نیز بر اثر وقوع حوادث رانندگی در سطح جاده‌های ارتباطی این استان ۲۰۵ نفر و در سال ۹۷ تعداد ۲۲۰ نفر کشته شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال هفت درصد کاهش نشان می‌دهد.

استان زنجان پنج‌هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.