جواد یوسفی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: عوامل راهداری زنجان از بعدازظهر شنبه /۱۴ دی ماه/ تا صبح امروز /یکشنبه ۱۵ دی ماه/ مسیرهای این استان را برای تردد وسایط نقلیه، پاکسازی کردند.

وی اظهار داشت: تردد خودروها در برخی راه‌های ارتباطی استان به دلیل بارش سنگین برف با سختی و مشکل مواجه بود که راهداران نسبت انجام عملیات برف روبی، تیغ زنی و نمک پاشی، اقدام کردند.  

یوسفی افزود: ۵۰۰ نفر با ۲۸۰ دستگاه ماشین آلات در ۳۰ نقطه از این استان (راهدارخانه و ادارات تابعه) استقرار دارند که به محض نیاز به عملیات تیغ زنی، برف روبی و نمک پاشی، وارد عمل می‌شوند.  

وی به رانندگان توصیه کرد، برای عبور از مسیرهای ارتباطی این استان به ویژه مناطق کوهستانی و برفگیر به حتم خودروهای خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در زمان حاضر نیز برخی از محورها مه‌آلود است و رانندگان به علت کاهش دید افقی باید با دقت و احتیاط بیشتر و سرعت مطمئنه حرکت کنند.  

استان زنجان پنج‌هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

۲۸ اکیپ راهداری در ۲۸ گردنه کوهستانی و صعب‌العبور این استان به طور شبانه روز برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارایه می‌دهند.

کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده‌های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱ و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند.
هموطنان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه ۱۸۱۶ در تماس باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.