جواد یوسفی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سه‌شنبه هفته جاری، بارش برف و وقوع کولاک راه ارتباطی این روستاها را بسته بود که پس از اتمام بارش برف و فروکش کردن کولاک، راهداران انجام عملیات تیغ زنی، برف روبی و نمک پاشی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه آخرین بازگشایی‌ مسیر نیز مربوط به سه روستا (یک روستا در شهرستان سلطانیه و ۲ روستا در شهرستان زنجان) بود اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی، راه ارتباطی کلیه روستاهای این استان تا شامگاه چهارشنبه باز بود و تردد در آنها جریان داشت اما امکان اینکه مسیر چند روستای قرار گرفته در مناطق برفگیر که احتمال وقوع کولاک در آنها وجود دارد مجدد بسته شود وجود دارد وتا این لحظه هیچ گزارشی در این خصوص به راهداری‌های زنجان نرسیده است.

یوسفی، تعداد روستاهای استان زنجان را ۹۷۰ روستا اعلام کرد و افزود: استان زنجان، دارای چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی بوده که سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر (حدود ۸۰ درصد) آن آسفالت است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، گفت: قریب ۴۰۰ روستای این استان در مناطق کوهستانی و برفگیر قرار دارند که راه ارتباطی چندین روستا پس از بارش برف و وقوع کولاک به سرعت بسته می‌شود اما چون در منطقه صعب العبور واقع نیستند بنابراین قابل بازگشایی هستند.  

یوسفی افزود: در حال حاضر ۵۰۰ نفر با ۴۸۹ دستگاه ماشین آلات در ۳۰ نقطه از این استان (راهدارخانه و ادارات تابعه) استقرار دارند که در صورت بارش برف نسبت به انجام عملیات تیغ زنی، برف روبی و نمک پاشی اقدام می‌کنند. 

استان زنجان پنج‌هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

۲۸ اکیپ راهداری در ۲۸ گردنه کوهستانی و صعب‌العبور این استان به طور شبانه روز برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارایه می‌دهند.

کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده‌های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱ و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند.
هموطنان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه ۱۸۱۶ در تماس باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.