جعفر تبریزی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این روستاها بیشتر در شهرستان های هشترود، چاراویماق و اهر قرار دارند و به محض قطع بارش برف راه ارتباطی آن ها از سوی ماموران راهداری بازگشایی می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون بارش برف در تمامی محورهای ارتباطی استان ادامه دارد، اظهار داشت: با وجود بارش شدید برف راه های ارتباطی اصلی و فرعی استان و آزاد راه تبریز - زنجان باز بوده و رفت و آمد در آن ها در جریان است.
مدیر بحران اداره کل راهداری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: بارش برف در برخی از مناطق کوهستانی و سخت گذر استان نیز رفت و آمد خودروها را با مشکل مواجه کرده و این امر به کندی انجام می شود.
تبریزی ادامه داد: ماموران راهداری آذربایجان شرقی برای جلوگیری از لغزندگی محورهای ارتباطی اصلی و فرعی استان و آزاد راه تبریز - زنجان در حال گشت زنی، برف روبی و نمک پاشی هستند.
وی تاکید کرد: با توجه به لغزندگی راه ها، رانندگان باید در محورهای ارتباطی استان با احتیاط رانندگی کنند و برای رفت و آمد در مناطق کوهستانی و برفگیر زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی سامانه بارشی تا ظهر امروز ادامه داشته و بعد از ظهر از استان خارج می شود.
آذربایجان شرقی دارای 142 دهستان و 2 هزار و 706 روستا بوده و حدود یک میلیون و 145 هزار و 442 نفر در این روستاها سکونت دارند.
طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از 362 دستگاه نمک پاش و برف روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و 191 دستگاه اجاره ای این سازمان در آذربایجان شرقی اجرا می شود.
این استان دارای 235 کیلومتر آزاد راه، 453 کیلومتر بزرگراه، 922 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 75 کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و 441 کیلومتر راه روستایی است.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.