غلامرضا رسول زاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این روستاها بیشتر در شهرهای هشترود، چاراویماق، میانه، ورزقان و کلیبر واقع شده اند و با توجه به سخت عبور بودن راه ارتباطی آن ها تلاش می شود با قطع بارش برف و کولاک راه ارتباطی آن ها نیز بازگشایی شود.
وی با بیان اینکه همه محورهای اصلی و فرعی استان باز بوده و رفت و آمد در آن ها در جریان است، اظهار داشت: هم اکنون بارش برف در آزاد راه تبریز - زنجان ادامه دارد، اما تردد در آن عادی است.
مسئول هماهنگی برف روبی راه های آذربایجان شرقی گفت: عوامل راهداری از بعد از ظهر روز گذشته با شروع بارش برف به محورهای ارتباطی استان اعزام شده و در چند مرحله اقدام به نمک پاشی و برف روبی راه های ارتباطی کرده اند.
رسول زاده با بیان اینکه بارش در بیشتر شهرهای استان به صورت برف و در شهرهای ملکان، بناب و عجبشیر به صورت باران بوده است، ادامه داد: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی بارش برف امروز نیز در برخی محورهای ارتباطی استان همچنان ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه ارتفاع برف در مناطق برفگیر و گردنه های استان به بیش از 30 سانتی متر رسیده است، یادآوری کرد: احتمال بروز کولاک در گردنه ها وجود دارد.
رسول زاده از رانندگان خواست برای رفت و آمد در محورهای ارتباطی، گردنه ها و مناطق برفگیر آذربایجان شرقی، خودروهای خود را به زنجیر چرخ مجهز کرده و سرعت مطمئن را رعایت کنند.
طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از 362 دستگاه نمک پاش و برف روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و 191 دستگاه اجاره ای این سازمان در آذربایجان شرقی اجرا می شود.
این استان دارای 235 کیلومتر آزاد راه، 453 کیلومتر بزرگراه، 922 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 75 کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و 441 کیلومتر راه روستایی است.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.