معاون فنی مرکز بهداشت استان زنجان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، رعایت آداب تنفسی، پرهیز از دست دادن و  روبوسی، رعایت فاصله حداقل یک و نیم متری، تهویه کامل محل کار و زندگی، اجتناب از حضور در مکان های شلوغ، شستن دقیق دست ها با مایع صابون، مصرف میوه های تازه به ویژه مرکبات، مایعات و مواد مغذی را از جمله موارد پیشگیری از ابتلا به بیمارهای واگیر از جمله کرونا ویروس جدید ذکر کرد.

دکتر داوود رحمانی افزود: تا کنون، هیچ مورد مثبتی از بیماری کرونا ویروس جدید در کشورمان و این استان  گزارش نشده و میزان کشندگی این بیماری، از بیماری های فصلی نظیر آنفلولانزا و سارس، مرس کمتر است.

این مسؤول ادامه داد: در ارتباط با بیماری کرونا ویروس جدید، جای هیچ گونه نگرانی نیست و در بدترین وضعیت ممکن بیمارانی که مشکلات زمینه ای حاد نداشته باشند در صورت ابتلا به احتمال زیاد بهبود پیدا می‌کنند و در این راستا همه امکانات لازم برای مقابله با این این نوع بیماری در سراسر کشور اتخاذ شده است.

وی، با بیان برخی علائم و تفکیک فرد مشکوک از فردی که به طور قطعی این بیماری را گرفته است، اظهار داشت: ویروس کرونا کودکان را درگیر نمی کند و سالمندان و افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند بیشتر در معرض خطر قرار دارند که باید بیش از

گذشته مراقبت های لازم را انجام و مورد توجه قرار دهند.

رحمانی افزود: هیچ آنتی بیوتیکی برای هیچ ویروسی نیاز نیست و به این مهم باید توجه داشت که هر داروی آنتی بیوتیک بر طیف خاصی از باکتری ها موثر بوده و عفونت های ویروسی مانند سرماخوردگی، آنفلوانزا نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست.

وی خاطرنشان کرد: موج دوم بیماری آنفلوانزا در این استان و در سطح کشور نیز از اسفند تا فروردین ظهور و بروز می یابد که در این خصوص و برای پیشگیری از ابتلا رعایت نکات بهداشتی و آداب تنفسی بیش از گذشته ضروری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.