حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز یکشنبه در ششمین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان زنجان، اظهار داشت: سیاه‌نمایی، تخریب چهره نظام و زیر سوال بردن خدمات نظام در تبلیغات انتخاباتی، ممنوع بوده و خط قرمز است.

وی تصریح کرد: این نوع جَوسازی‌ها و سیاه‌نمایی‌ها به هیچ عنوان قابل اغماض نبوده و حساسیت‌ها و پیگیری‌ها در این خصوص باید مضاعف شود.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌های دریافتی، افرادی که در حقیقت پیاده‌نظام دشمن محسوب می‌شوند در صدد تحریم انتخابات هستند که اگر این افراد با تذکر از موضع خود برنگشتند با تشکیل پرونده و برخورد جدی مواجه خواهند شد.

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: امیدواریم به فضل الهی و با همکاری، هم‌افزایی و کمک تمام دستگاه‌ها در سطح استان، شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشیم و هیات‌های نظارتی، اجرایی و امنیتی باید تلاش مضاعفی در این خصوص داشته باشند.

وی تاکید کرد: مستندسازی تذکرات و تخلفات انتخاباتی برای پیگیری و پرونده‌سازی جهت برخورد قانونی با متخلفان ضروری است.

رییس ستاد انتخابات استان زنجان نیز با ارائه گزارشی از اقدامات هیات‌های اجرایی، گفت: ۳۲ اقدام با اقشار مختلف برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به عمل آمده و شفافسازی‌ها نیز انجام شده است.

خدابخش مرادی نافچی اظهار داشت: رصد کانال‌ها و گروه‌ها در فضای مجازی با قوت توسط پلیس فتا در حال انجام است.

وی افزود: رعایت قانون در خصوص تبلیغات و ممنوعیت نصب بنر در مکان‌هایی غیر از ستادهای تبلیغاتی از سوی نامزدها الزامی است و در صورت عدم رعایت قانون، کمیته امحا در سطح استان نسبت به جمع‌آوری بنرها اقدام خواهد کرد.

مرادی گفت: ماده ۵۹ قانون انتخابات، صراحت بر ممنوعیت استفاده از بودجه دولتی و عمومی از سوی تمام مسؤولان دستگاه‌ها و دهیاری‌ها دارد.

وی تصریح کرد: استفاده از تریبون‌های نماز جمعه نیز برای تبلیغات انتخاباتی، ممنوع است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

استان زنجان، پنج نماینده در مجلس دارد که ۱۱۳ نفر برای تصاحب این کرسی‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند.

شمار نامزدهای حوزه انتخابیه زنجان و طارم ۶۹ نفر، حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه ۲۰ نفر، حوزه انتخابیه خدابنده ۱۵ و حوزه ماهنشان و ایجرود نیز ۹ نفر هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.