ابراهیم رفیعی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه یکی از مصادیق مردم سالاری در نظام اسلامی انتخابات است، افزود: یکی از دستگاه های بسیار فعال در انتخابات، آموزش و پرورش به شمار می رود که در ۲ ماموریت، تبیین اندیشه حضرت امام خمینی (ره) بابت مشارکت و مردم سالاردی دینی و دوم به عنوان دستگاه دولتی برای اجرای صحیح  انتخابات نقش آفرین است.

این مسؤول ادامه داد: درچند جلسه و بخشنامه، این موضوع مهم برای خانواده بزرگ آموزش و پرورش مطرح شد که مامویتهای یاد شده را باجدیت پیگیری کرده و تنویر افکار عمومی و نیز گسترش مبانی مشارکتی اقشار مختلف مردم را جهت مشارکت حداکثری در انتخابات جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه این نهاد تاثیر گذار طی یکسال گذشته اجرای شاخص های مختلفی را در راستای ارتقای تعلیم و تربیت استان، پشت سر گذاشته است، اضافه کرد: بر این اساس ارتقای شاخص کمی و کیفی این  نهاد، در اولویت بوده و از طرفی جایگاه اداری، حقوقی آموزش و پرورش وضعیت مناسبی نداشت که تمامی تلاش مجموعه بر این بوده که بهبود یابد و این مهم اکنون محقق شده ست.

رفیعی افزود: در ارتباط با شاخص بهبود وضعیت فرهنگ سازمانی و روابط  انسانی نیز باید گفت این مهم پیش از این چندان خوب نبود که با کارهای انجام بهبود یافته و در حوزه فعالیت های پرورشی نیز رشد نزدیک به ۵۰ درصدی نسبت به سالهای قبل حاصل شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: در حوزه، ورزش نشاط و شادابی نیز با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان با یکپارچه سازی امکانات، طی دهه فجر امسال ۴۰ مدرسه به اقلام ورزشی تجهیز شدند و اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در هفته تربیت بدنی ۱۴ پروژه ورزشی را با حضور مسؤول وزارتی افتتاح کرد.

وی اضافه کرد: درجذب منابع خوبی خارج از مجموعه آموزش و پرورش نزدیک به ۷۰۰ میلیون  تومان برای تجهیز کتابخانه ها صرف و توزیع شد و علاوه بر آن مرکز رفاهی شماره ۲  نیز در حال تجهیز بوده که امکانات آن خریداری شده و منابع  لازم از طریق وزارت آموزش و پرورش به میزان ۷۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با کمک استانی نیز امروز/شنبه/۲۱ خودروی خدمت با اعتبار یک میلیارد و ۵۸۵ میلیون تومان از محل صرفه جویی ها و تبدیل به احسن کردن خودروهای فرسوده تامین شد، که با توجه به موقعیت جغرافیایی وجود چنین خودرویی برای ارائه خدمات بهینه استان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.