علی نصرتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: استعدادیابی، استعداد پروری و پشتوانه سازی در وزنه‌برداری زنجان بسیار حائز اهمیت است و این هیات استعدادیابی نونهالان را از سال‌ها پیش آغاز کرده و با تربیت ورزشکاران توانمند، این مهم، امروز به نتیجه رسیده است.  

وی که مسوؤل کمیته مربیان هیات وزنه برداری استان زنجان نیز است، رشد و ارتقاء وزنه‌برداری استان زنجان نیازمند پشتوانه سازی است، اظهار داشت: با توجه به تمهیدات و تصمیمات اتخاذ شده و برنامه ریزی‌های صورت گرفته از سوی هیات وزنه برداری زنجان، مربیان فعال این رشته با تمام وسع و توان، پشتوانه‌سازی و تربیت ورزشکاران شاخص و توانمند را در اولویت کاری خود قرار داده‌اند.  

نصرتی، رییس هیات وزنه برداری شهرستان زنجان را نیز عهده دار است، گفت: ورزشکاران نوجوان و جوان زنجانی با ادامه این فخرآفرینی‌ها در مسابقات بزرگسالان نیز حرف برای گفتن دارند.

وی با بیان اینکه نزدیک ۹ ماه است که پی‌گیر نامه مربوط به همکاری آموزش و پرورش با هیات در زمینه استعدادیابی در مدارس زنجان هستیم، تصریح کرد: این هیات آمادگی دارد در صورت همکاری هرچه بیشتر آموزش و پرورش این استان، در مدارس حضور یافته و با بهره‌گیری از مربیان مجرب و توانمند ورزش وزنه برداری زنجان، نسبت به استعدادیابی از دانش آموزان مستعد اقدام کند.

نصرتی، توجه بیشتر به وزنه برداری بانوان زنجان را ضروری خواند  افزود: برای نخستین بار در ۱۶ بهمن ماه امسال مسابقات قهرمانی وزنه برداری بانوان استان را برگزار خواهیم کرد.

وی، قدمت ورزش وزنه‌برداری در زنجان را بیش از ۶۰ سال اعلام کرد و اظهار داشت: در زمان حاضر، مسیر برای رشد و شکوفایی این رشته ورزشی زنجان، هموارتر و بستر و زمینه نیز برای حضور توانمند در تمرینات، مسابقات و برگزاری اردوهای آماده سازی استانی فراهم‌تر شده است.   

نصرتی ادامه داد: ۱۷ بهمن ماه نیز مسابقات استانی وزنه برداری در رده سنی آزاد را به مناسبت دهه مبارک فجر و گرامیداشت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، از سوی این هیات برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه از سال ۹۳ تاکنون نشان های مختلفی از سوی وزنه برداران زنجان در مسابقات برون مرزی کسب شده است، اظهار داشت: در سال ۹۳، سه نشان طلا و سه برنز توسط حسین سلطانی و مهدی دویرانی در رده نوجوانان، سال ۹۴ در رده جوانان پس از گذشت ۲۵ سال برای نخستین صاحب نشان نقره و برنز توسط امیر عزیزی و سه طلا از سوی مهدی کرمی و در مسابقات نوجوانان نیز ۹ نشان طلا و نقره از سوی مهدی دویرانی، حسین نجفی، حسین سلطانی و نیما نعمتی شدیم.

نصرتی با اشاره به اینکه مهدی دویرانی، حسین سلطانی، نیما نعمتی، امیر عزیزی و مهدی کریمی در اردوهای تیم ملی نوجوانان و جوانان حضور داشتند، ادامه داد: سال ۹۵ نیز نخستین نشان نقره نوجوانان جهان در مالزی توسط حسین سلطانی و نخستین نشان نقره پیشکسوتان نیز از سوی علی نصرتی کسب شد و سال ۹۷ نیز حسین سلطانی موفق به کسب اولین نقره مسابقات جوانان جهان در مالزی و همچنین نشان طلای جوانان آسیا شد و سه نشان برنز جوانان آسیا نیز توسط امیر عزیزی در دسته ۱۰۵ کیلوگرم به دست آمد و سال ۹۸ نیز ۶ نشان برنز در مسابقات جوانان جهان از سوی امیر عزیزی و حسین سلطانی کسب شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.