شهین جوانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزینه سرانه هر دانش‌آموز در یک سال تحصیلی ۲ میلیون و ۵۰۰ تومان است که مردودی و تکرار پایه تحصیلی خسارت‌های زیادی برای جامعه بدنبال دارد.  

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان اظهارداشت: برنامه‌ریزی آموزشی و اصلاحی، ترمیمی برای دانش‌آموزان با نیاز ویژه در ارتقای عملکرد و کیفیت و بهبود وضعیت آموزشی آنها موثر است.

وی بیان کرد: در صورتی که این هزینه‌ها را پیش از مردودی دانش‌آموزان خرج کنیم، نتایج مطلوبتری بدنبال دارد.

جوانی با اشاره به این که طرح کیفیت بخشی به آموزش در پایه اول در استان اصفهان در حال پیگیری است و بر اساس سند و مولفه های مطرح شده است اضافه کرد: سه شاخص مهم،  نیاز ویژه برای دانش‌آموزان دیرآموز، ملیت و میزان سواد اولیا در بررسی و تحلیل علل و عوامل موثر در تکرار پایه در نظر گرفته شده است.  به گفته وی در صورتی که دانش‌آموزان با نیاز ویژه در آبانماه شناسایی شوند و به پایگاه‌های رشد ارجاع داده شوند و بر روی مهارت‌های شناختی و حرکتی این دانش‌آموزان کار شود، نتایج خوبی در راستای کاهش نرخ تکرار حاصل خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان تصریح کرد: برخورداری از آموزش کیفی در کنار مولفه‌های دیگری همچون امید به زندگی، از شاخصه های توسعه نیروی انسانی محسوب می‌شود و می‌تواند کشور را در مسیر توسعه قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی در راستای توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت، ایجاد زمینه‌های لازم برای کاهش نرخ تکرار بویژه در مورد دانش آموزان بازمانده از تحصیل و یا تارک تحصیل از مهمترین اهداف اجرای طرح کیفیت بخشی به آموزش در پایه اول در استان اصفهان محسوب می‌شود.

در این استان افزون بر پنج میلیون نفری تاکنون چهار هزار و ۸۰۴ دانش آموز بازمانده و تارک از تحصیل شناسایی شدند.

یکهزار و ۲۱۹ نفر شامل ۷۰۰ نفر پسر و ۵۱۹ نفر دختر  از این تعداد  بازمانده از تحصیل (کودکانی که شرایط سنی ورود به پایه اول را دارند ولی متاسفانه وارد آموزش و پرورش نمی شوند) هستند.

همچنین سه هزار و ۵۸۵ نفر از این تعداد شامل یکهزار و ۹۶۳ نفر پسر و یکهزار و ۶۲۲ نفر دختر تارک از تحصیل (افرادی که به نوعی وارد سیستم آموزش و پرورش شدند و به دلایلی سیستم را ترک کردند) هستند.

در سال تحصیلی گذشته ۸۵۰ هزار دانش‌ آموز در بیش از پنج هزار مدرسه در استان اصفهان به تحصیل پرداختند.

از این تعداد ۴۷۰ هزار دانش آموز ابتدایی در ۲۱ هزار و ۷۳ مدرسه در استان بودند.

۷۱۵۰ /۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.