به گزارش ایرنا، احمد رضوانی روز سه شنبه در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان افزود: شرایط اقتصادی کشور بگونه ای نیست که بتوان۵۷۰ میلیارد تومان دیون آموزش و پرورش را بطور یکجا پرداخت کرد و این موضوع باید بصورت تدریجی حل شود.
به گفته فرماندار اصفهان، این دیون از سال 89 بتدریج جمع شده و هم اکنون مبلغ زیادی را رقم زده است.
وی اضافه کرد: مسئولان آموزش و پرورش باید با ارتباط بیشتر با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی زمینه افزایش بودجه خود را فراهم و موضوع دیون خود را نیز دنبال کنند.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان اظهار کرد:۴۰ درصد دانش آموزان استان مربوط به شهرستان اصفهان و۶۰ درصد باقی مانده نیز از زیرمجموعه‌های ۲۳ حوزه فرمانداری هستند.
وی ادامه داد: آمار نشان می دهد که توجه به آموزش و پرورش شهرستان اصفهان از حیث بودجه ریزی و تخصیص منابع باید ویژه باشد.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: رایزنی برای حل مشکلات مالی آموزش و پرورش از نکات اساسی است که باید بیش از گذشته به آن توجه کرد.
رضوانی همچنین با تاکید در باره ضرورت توجه بیشتر آموزش و پرورش به ایاب و ذهاب معلولان محصل گفت: این موضوع چنانچه به تصویب شورای شهر اصفهان برسد می توان از لحاظ حمایت مالی روی آن حساب کرد.
هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان با حضور مدیران آموزش و پرورش نواحی مختلف اصفهان در اداره ناحیه چهار این مجموعه برگزار شد.
بررسی مشکلات مدارس استثنایی، گزارش اعتباری از نیازهای واقعی نواحی، برنامه ریزی برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت برای سال جدید و تقدیر از اعضای برتر شوراهای استان از جمله برنامه های این جلسه بود.
حدود 880 هزار دانش آموز در استان اصفهان تحصیل می کنند.
هم اکنون 57 هزار فرهنگی در استان مسئولیت آموزش و پرورش دانش آموزان را بر عهده دارند.
همچنین این استان دارای 75 هزار فرهنگی بازنشسته است.
ت / 6020 /6027 خبرنگار: علیرضا حکیمیان* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.