به گزارش ایرنا، محمد جواد احمدی روز دوشنبه در همایش شوراهای آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: این نظام آموزشی در حالی اجرا شد که هنوز فضا، محتوا و نیروی انسانی برای آن مهیا نشده بود.
وی بابیان اینکه همواره رهبر معظم انقلاب توصیه داشتند که اجرای این سند بدون شتاب زدگی باشد، گفت: ما همچنان گرفتار مشکلات شتاب زدگی در اجرای این سند آموزشی هستیم.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: بنابه تاکید رهبر معظم انقلاب، آموزش و پرورش از جمله وزارتخانه های مهمی است که هرچه برای آن هزینه شود، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است پس باید همه سازمان ها با هم افزایی به کمک آموزش و پرورش بشتابند تا نتیجه بهتری حاصل شود.
وی، رسالت شوراهای آموزش و پرورش را محدود به مسائل مالی و امکانات ندانست و گفت: این شوراها به دنبال خرد جمعی و هم گرایی اندیشه‌ها هستند که این مهم مقدمه ای برای توانایی است و بنابه گفته ائمه معصومین (ع)، هیچ کاری بهتر از مشورت و مشاوره نیست.
احمدی یادآور شد: در آسیب‌های اجتماعی انگشت اتهام به سمت آموزش و پرورش است، در حالیکه تنها 11 درصد وقت آموزشی دانش آموز در اختیار آموزش و پرورش است و مابقی متاثر از جامعه است.
وی بااذعان به اینکه مربی ذیصلاح تنها مختص به آموزش و پرورش است گفت: سازمان های دیگر که وظیفه فرهنگی دارند نیز در این زمینه باید به آموزش و پرورش کمک کنند تا وقت دانش آموز بیهوده صرف نشود.
سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: آموزش و پرورش بدون جهت‌ گیری‌ های سیاسی عمل می کند و همه مردم طعم خدمت از این دستگاه را چشیده اند.
وی با بیان اینکه دانش‌ آموزان کنجکاوی و مطالبه گر هستند گفت: باید با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و گفتگوهای دو طرفه به نحو مناسب به سوالات آنها پاسخ داده شود.
وی همچنین بر آموزش مهارت های اجتماعی به دانش آموزان تاکید کرد و گفت: دانش آموز باید مهارت ' نه گفتن ' را بیاموزد.
احمدی یادآور شد: هم اکنون دستگاه تعلیم و تربیت استان اصفهان متشکل از 850 هزار دانش‌ آموز، بیش از 50 هزار معلم شاغل و 30 هزار بازنشسته و بیش از پنج هزار مدرسه است.
در پایان این همایش از شورای آموزش و پرورش استان اصفهان که در سال گذشته رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داد همچنین تعدادی از شوراهای آموزش و پرورش شهرستان های استان تجلیل شد.
ت/6994/ 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.