'عیسی شفیعی' پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تلاش داریم تا بیسوادی به طور کامل در این شهرستان ریشه‌کن شود و در این راستا نهضت سوادآموزی اردستان در 2 سال گذشته 15 نفر را در دوره‌های مختلف سوادآموزی تحت پوشش قرار داد.
وی افزود: ریشه‌کنی بیسوادی وظیفه ای همگانی است و از این رو سه نفر از نیروهای شاغل و بازنشسته آموزش و پرورش به عنوان آموزش‌دهنده در سطح شهرستان اردستان فعالیت می کنند و جامعه هدف سوادآموزی به افراد 10 تا 49 ساله در شهرها و 10 تا 60 سال در روستاهاست.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان اردستان بیان کرد: افراد بیسواد پس از گذراندن دوره سوادآموزی و کسب مدرک قبولی هدیه یک میلیون و 440 هزار ریالی دریافت خواهند کرد.
او اضافه کرد: نهضت سوادآموزی در سه دوره سوادآموزی (برابر اول تا سوم ابتدایی)، تحکیم (مرور دوره سوادآموزی) و انتقال (برابر چهارم تا ششم ابتدایی) به روش های خودآموزی، فرد به فرد و کلاسی انجام می شود.
شفیعی پرداخت نشدن به موقع هزینه سوادآموزی و بی انگیزگی برای باسواد شدن به ویژه در میان آقایان به دلیل مشغله های روزمره را از مشکلات جذب سواد آموزان عنوان کرد و خواستار همکاری سایر دستگاه ها و مسئولان در این زمینه شد.
شهرستان اردستان با جمعیت 43 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.