به گزارش ایرنا ، در این مراسم که روز یکشنبه در تالار فرهنگیان شهرستان ورامین برگزار شد ، از 164 مدیر ، معلم و دانش آموز برتر در پروژه اقدام پژوهی تقدیر به عمل آمد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ورامین در این مراسم گفت : یکی مهمترین اهداف هفته پژوهش علاوه بر تقدیر از فعالان این عرصه ، ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش است چرا که به واسطه نهادینه شدن امر پژوهش می توان از علوم نظری به منظور پیشرفت جامعه استفاده کرد.
امیر محمدی افزود : هفته پژوهش با هدف بستر سازی افزایش فعالیت های پژوهشی در جامعه و اجتماعی سازی تحقیق در علوم نظری تشکیل شده و یقینا با افزایش فعالیت های پژوهشی در دیگر ایام سال می توان این مهم را در جامعه به ویژه آموزش و پرورش و مراکز علمی و دانشگاهی نهادینه کرد.
وی تصریح کرد: فعالیت های علمی ، آموزشی و پژوهشی باید در بستر نظام الهی با رعایت اصول اخلاق و مبانی دینی صورت گیرد تا علم تولید شده ، بستر توسعه جامعه اسلامی را فراهم کند.
محمدی با تأکید بر اولویت فعالیت های پژوهشی در دوره ابتدایی گفت : با توجه خصوصیات دوره ابتدایی و عینی بودن فعالیت های آموزشی در آن ، باید با برگزاری جشنواره های علمی نظیر جابربن حیان فعالیت های نظری را با نمادی از پژوهش و تحقیق همراه کرد.
وی با تأکید بر پژوهش محور بودن فعالیت دبیران گفت: درس پژوهی نه یک برنامه و طرح، بلکه رویکردی نظام دار برای مطالعه و پژوهش در تدریس است که به یادگیری و آموزش اثربخش منجر می شود.
مدیر آموزش و پرورش ورامین افزود : جشنواره هایی نظیر جابربن حیان برای تقویت روحیه پژوهش و فرهنگ سازی علمی و پژوهشی ضروریست است و لازم است تا با استفاده از محیط های یادگیری همچون فیلم های آموزشی و اردو های علمی ، پرسشگری و کنجکاوی را در دانش آموزان تقویت کرد.
در پایان این مراسم از 16 پژوهشگر برگزیده استانی ، 99 پژوهشگر منطقه ای ، 11 مدیر پژوهشگر ، 6 دانش آموز برتر ، 6 برگزیده هفته پژوهش ، 11 رابط پژوهش ، 5 مؤلف برتر و 11 پژوهنده برتر شهرستان ورامین تجلیل به عمل آمد.
بیش از 3 هزار معلم و دبیر در مدارس شهرستان ورامین به تدریس مشغول هستند.
23 تا 30 آدر هفته پژوهش نام دارد.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.