سعید امیدی، روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در زمان حاضر شهرستان زنجان از یک سالن وزنه برداری در مجموع ورزشی ۱۵ خرداد زنجان برخوردار است، افزود: برای احداث خانه وزنه‌برداری در این استان، مکاتبات و صحبت های لازم با اداره کل ورزش و جوانان زنجان صورت گرفته است و با توجه به تفاهمنامه منعقده بین فدراسیون و بنیاد برکت، می‌توان از این فرصت مناسب در ایجاد این خانه استفاده کرد.

وی، داشتن خانه وزنه‌برداری را از شروط اصلی میزبانی مسابقات قهرمانی کشوری در این استان دانست و اظهار داشت: وزنه‌برداری یکی از موفق ترین و پر مدال آورترین رشته‌های ورزشی این استان محسوب می‌شود که تداوم این روند نیازمند توجه ویژه و وافر دست اندرکاران امر ورزش است.

امیدی با بیان اینکه هیات وزنه‌برداری زنجان به منظور رشد، توسعه، شکوفایی و پویایی این رشته ورزشی، پنج محور مهم را در اولویت کاری خود قرار داده است افزود: اخلاقمداری، استعدادیابی، قهرمان پروری و مدال آوری، آموزش مربیان و فعال سازی شهرستانها، جزو برنامه های مهم این هیات است.

وی با بیان اینکه توفیقات حاصله در وزنه‌برداری زنجان در سایه توجه به اخلاق اتفاق افتاده است، ادامه داد: احترام به پیشکسوت و افراد خاک خورده این رشته ورزشی، تربیت ورزشکاران توانمند و اخلاقمدار همچنین استعدادیابی و جلب و جذب افراد مستعد به این رشته باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

امیدی راه اندازی این رشته ورزشی در تمامی شهرستان‌های این استان را لازم و ضروری خواند و افزود: در زمان حاضر این رشته ورزشی در چهار شهرستان زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده، فعال است و هیات تصمیم دارد وزنه برداری را در مابقی شهرستان‌های استان (طارم، ماهنشان، ایجرود و سلطانیه) نیز راه اندازی کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملکرد هیات‌های شهرستانی، چندان راضی کننده نیست و در واقع در شهرستان ها از برنامه عقب هستیم، تصریح کرد: قرار است در ارمغانخانه نیز محلی به منظور راه اندازی این رشته ورزشی در نظر گرفته شود که در این صورت بخش قره پشتلو تحت پوشش قرار گرفته و هیات نیز نسبت به تجهیز و آماده سازی این مکان و پشتیبانی های فنی، اقدام خواهد کرد.   

امیدی به مزیت‌های بارز ورزش قهرمانی اشاره کرد و اظهار داشت: وزنه‌ برداری به عنوان یک ورزش مدال آور به عنوان یک ورزش بسیار خاص و راهبردی برای نظام و کشور است که می‌تواند پرچم مقدس جمهوری اسلامی را در آن سوی مرزها به اهتزاز درآورد.

وی یادآور شد: وزنه برداری زنجان از سال ۹۳ تاکنون رشد و توسعه خوبی را داشته است و ورزشکاران زنجان با حضور در مسابقات برون مرزی به دفعات به موفقیت‌های خوبی دست یافته‌اند که به حتم این درخشش، تصادفی نبوده و حاصل یک برنامه‌ریزی خوب و منسجم، همدلی و همراهی فعالان این رشته ورزشی سخت و سنگین بوده است.

امیدی از حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان از رشته وزنه‌برداری زنجان ابراز رضایت کرد و گفت: ورزشکار سالاری که از آسیب های جدی در امر ورزش است که خوشبختانه با تمهیدات و تدابیر اتخاذ شده از سوی اعضای هیات، جایی در رشته وزنه برداری زنجان ندارد و در واقع اولویت اول و آخر این هیات، اخلاقمداری و پاک و بی حاشیه بودن ورزشکاران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.