سید محسن رضوی اصل روز یکشنبه در مجمع سالیانه هیات وزنه‌برداری قم در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان این استان، افزود: سال شهید رواقی با ۶ تخته وزنه‌برداری یکی از بهترین سالن‌های تخصصی کشور است که با بهسازی و ترمیم این سالن، زمینه مناسب برای توسعه وزنه‌برداری قم فراهم‌شده است.

وی با اشاره به عملکرد سال جاری هیات وزنه‌برداری قم، ادامه داد: اخذ شناسه حقوقی هیات وزنه‌برداری، تشکیل جلسه‌های هم‌اندیشی به مربیان برای ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های آموزشی هیات و همچنین تقویت اطلاع‌رسانی از دیگر اقدام‌ها در سال جاری است.

رضوی اصل، فعال نبودن کمیته‌ها را ازجمله نقاط ضعف هیات وزنه‌برداری قم دانست و ادامه داد: به‌منظور توسعه و کیفی سازی برنامه‌های هیات وزنه‌برداری، فعال‌سازی کمیته‌های این هیات در دستور کار قرار گرفت که این کمیته‌ها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

رئیس هیات وزنه‌برداری قم، بر گسترش اخلاق‌مداری و استفاده از ظرفیت پیشکسوتان استان برای ایجاد همدلی میان ورزشکاران تاکید کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای با یکی از موسسه‌های آموزش عالی غیرانتفاعی برای تحصیل ورزشکاران و مربیان در مقطع کارشناسی امضا شده است.

رضوی، افزود: کسب ۲ کرسی توسط اعضای هیات وزنه‌برداری قم در فدراسیون وزنه‌برداری و همچنین از سرگیری اعزام مربیان، داوران و وزنه‌برداران به مسابقات و رویدادهای کشوری ازجمله اعزام ۲ ورزشکار بانو به مسابقات قهرمانی کشور، اعزام ۲ تیم دختران و پسران به دومین دوره مسابقات استعدادهای برتر ورزشی و همچنین اعزام داور به مسابقات لیگ جوانان و بزرگ‌سالان ازجمله اقدام‌های مهم این هیات در سال جاری است.

وی گفت: پس از چند سال وقفه، مسابقات وزنه‌برداری در رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان شهریورماه امسال برگزار شد که این مسابقات بستر آغاز منسجم مسابقات استانی در این رشته ورزشی است.

رئیس هیات وزنه‌برداری قم، ادامه داد: تهیه فرم سلامت برای ورزشکاران فعال در رشته وزنه‌برداری، توجه به استعدادیابی و همچنین تلاش برای جذب حامی مالی و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی از دیگر اقدام‌های هیات ورزشی وزنه‌برداری در سال جاری است.

بیش از ۵۰ وزنه‌بردار در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان ، جوانان و بزرگ‌سالان در ۴ باشگاه قم مشغول فعالیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.