سید مهدی موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه قم دارای ظرفیت های خوبی برای توسعه ورزش های قدرتی است ادامه داد: ایجاد تعامل و معرفی درست وزنه برداری به خانواده ها درجهت تغییر برخی نگرش های نادرست نسبت به این رشته ورزشی، به طور قطع تحول در وزنه برداری را در قم رقم خواهد زد.
وی با اشاره به برنامه ریزی اجرای طرحی برای معرفی وزنه برداری و همگانی کردن آن در سطح استان ادامه داد: بسته جامعی برای استعدادیابی و تقویت ورزشکاران در رده های پایه و همچنین عمومی کردن و معرفی وزنه برداری به اداره کل ورزش و جوانان ارائه شده که در صورت تایید نهایی، انتظار داریم این رشته ورزشی در استان متحول شود.
دبیر هیات وزنه برداری قم افزود: بر اساس این طرح که برگرفته از رویکرد فدراسیون برای معرفی وزنه برداری و جذب علاقه مندان به این رشته ورزشی است، فراخوان عمومی در رده های پایه به صورت جشنواره و در محیط باز با حضور خانواده ها برگزار می شود.
موسوی با بیان اینکه وزنه برداری به جزء در برخی استان های کشور مانند خوزستان و مازندران که قطب وزنه برداری محسوب می شود در سایر استان ها با افت مواجه شده است ادامه داد: این طرح که در برخی استان های کشور در قالب جشنواره در رده نونهالان و نوجوانان برگزار شده، بازخوردهای خوبی داشته که امیدواریم این طرح نیز در استان اجرایی شود.
وی ادامه داد: در صورت موافقت نهایی اداره کل ورزش و جوانان قم با اجرای این طرح، اواخر تابستان امسال دوره های استعدادیابی در رده های پایه را در استان آغاز می کنیم.
دبیر هیات وزنه برداری قم افزود: برای وزنه برداری در رده نونهالان دارای کمبودهایی در برخی امکانات و تجهیزات هستیم که اجرایی شدن این طرح، موجب رفع این کمبودها نیز خواهد شد.
موسوی با اشاره به فعالیت 50 ورزشکار در رده های سنی نونهالان، نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان در 4 باشگاه قم ادامه داد: در 2 سال گذشته شاهد رشد نسبی وزنه برداری در این استان هستیم به گونه ای که در اسفند پارسال وزنه بردار قمی در رده بزرگسالان موفق به کسب مدال طلا سنگین وزن ایران شد.
وی با اشاره به فعال شدن وزنه برداری بانوان در کشور گفت: مهمترین مشکل وزنه برداری بانوان در استان، نداشتن مربی است که برای رفع این مشکل در حال برگزاری کلاس های تئوری و عملی مربیگری ویژه بانوان در رشته وزنه برداری هستیم.
دبیر هیات وزنه برداری قم ادامه داد: هم اکنون بانوان ورزشکار در رشته وزنه برداری محدودیتی برای فعالیت در این رشته ورزشی ندارند چرا که با تعریف استانداردهای ویژه، مسابقات وزنه برداری بانوان در سطح کشوری برگزاری می شود.
تیم بزرگسالان وزنه برداری قم پس از چند سال در مسابقات کشوری اسفندماه سال گذشته موفق به کسب جایگاه ششم این رقابت ها شد.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.