هدایت صفری روز دوشنبه در نشست با ائمه جمعه شهرهای شهرستان خدابنده افزود: رویکرد کمیته امداد استان، ایجاد مراکز نیکوکاری تخصصی در بخش های فرهنگی، مددکاری اسلامی و کارآفرینی با هدف ارائه خدمات اثربخش و هدفمند در حوزه توانمندسازی از طریق مراکز نیکوکاری است.

وی به افزایش مشارکت خیران استان در برنامه های کمیته امداد اشاره کرد و افزود: راهبرد اصلی کمیته امداد بر ۲ محور ایجاد درآمد باثبات برای جامعه هدف و توانمندسازی جامعه هدف است و از آنجا که اقلام توانمندساز از جمله تامین مسکن، اشتغال، درمان و ازدواج  بر اثر چالش های اقتصادی گران تر شده، کمیته امداد هر چه قدر توانمند باشد، به تنهایی توان مقابله با پدیده فقر را ندارد.
صفری با بیان اینکه کمیته امداد چهره رأفت و مهربانی نظام بوده و خدمات این نهاد موجب افزایش سرمایه اجتماعی نظام می شود، تصریح کرد: حضور و مشارکت مردم در برنامه های اجرایی کمیته امداد موجب اثربخشی بیشتر خدمات در حوزه فقرزدایی و توانمندسازی شده و در واقع خیران شرکای راهبردی و مهم کمیته امداد در کم کردن آسیب های اجتماعی در جامعه و افزایش سرمایه های اجتماعی نظام هستند.
صفری با بیان اینکه مردمی کردن فرآیند فقر زدایی با ایجاد و توسعه مراکز نیکوکاری و ترویج فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری از راهبردهای اصلی کمیته امداد است، گفت: ایجاد مراکز نیکوکاری مشارکت مردم در فرآیند فقرزدایی را ارتقا داده و نقش مردمی در حوزه محرومیت زدایی و توانمندسازی نیازمندان را پر رنگ تر می کند.

بیش از ۲۸ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۵هزار نفر از خدمات کمیته امداد در قالب کمک معیشت بگیر و غیر کمک معیشت بگیر در استان زنجان بهره مند هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.