مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی  روز چهارشنبه در آیین گشایش یک مرکز نیکوکاری محله‌ای در خمین گفت: این مراکز با شناسایی نیازمندان و بهره‌گیری از ظرفیت مردمی و خیران در راستای رفع فقر و محرومیت تلاش می‌کنند.
«قنبر موسی نژاد» افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌های در درون محله‌ها، تنوع بخشی به فعالیت‌ها و شفاف سازی از اهداف ایجاد مراکز نیکوکاری است و این کانون‌ها با ارایه خدمات در زمینه جهیزیه، کمک معیشت، درمان، فرهنگی، مسکن و اشتغال آماده بهره‌گیری از ظرفیت آحاد جامعه در رفع فقر و محرومیت هستند.
وی گفت: ۷۰ مرکز نیکوکاری در استان مرکزی و چهار مرکز نیکوکاری محله‌محور در خمین فعالیت دارد.
مدیرکل کمیته‌امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می شود مراکز نیکوکاری استان تا پایان امسال به ۱۰۰ فقره افزایش یابد.
موسی‌نژاد با یادآوری بهره‌برداری پنج واحد مسکونی آسیب‌دیده در سیل مناطق محروم خمین در سال جاری ادامه داد: این واحدهای مسکونی در مناطق روستایی « کمانکش» و « مزرعه قاسم» از توابع خمین ساخته و تحویل خانواده‌ها داده شده است.
وی گفت: برای ساخت این واحدهای مسکونی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مسکن و خیران هزینه شده است.
وی تصریح کرد: نیروهای جهادی ساخت واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل در خمین را بر عهده دارند.
واحدهای مسکونی و مرکز نیکوکاری در خمین با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی  و مسوولان محلی بهره‌برداری شد.

۸۱ هزار و ۸۱۶ نفر در قالب ۴۴ هزار و ۸۲۴ خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان مرکزی بهره‌مند هستند که پنج هزار و ۱۰۱خانوار مستمری بگیر با ۹ هزار و ۶۴۲ نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خمین قراردارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.