عزیز سهندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بانوی سالمند متولد سال ۱۲۶۹ هجری شمسی است و در یکی از روستاهای بوکان زندگی می‌کند.

وی اضافه کرد:هم اکنون ۴۴ هزار و ۷۱۵ سالمند بالای ۶۰ سال تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان غربی هستند که ۴۶ درصد کل جمعیت مددجویی را شامل می شوند.

وی اظهار داشت: ۳۵ هزار و ۹۳۶ نفر از این تعداد سالمند سرپرست خانوار هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی بیان کرد: ۲۴ هزار نفراز این سالمندان در مناطق شهری و باقی در مناطق روستایی زندگی می کنند.

سهندی ادامه داد: امسال ۶۲۷ میلیارد و۶۶۰ میلیون ریال برای سالمندان در آذربایجان غربی هزینه شده است.

وی گفت: رسالت کمیته‌ امداد دستگیری از افراد ضعیف و نیازمند جامعه بوده و ازجمله برنامه‌های این نهاد خدمات‌رسانی به سالمندان و دیدار با آنها در قالب طرح مفتاح الجنه است.

وی بیان کرد: کمک به معیشت سالمندان، پرداخت هزینه‌های درمانی، دارویی و تجهیزات پزشکی، برگزاری کارگاه‌های آموزش گروهی، برگزاری اردوهای زیارتی، کمک به اشتغال فرزندان و تهیه جهیزیه، تامین مسکن و تسهیلات قرض‌الحسنه ازجمله خدمات این نهاد به مددجویان سالمند است.

کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفند ماه سال ۱۳۵۷ فعالیت خود را با فرمان حضرت امام خمینی (ره) آغاز کرد و حدود ۳۹ سال از آغاز فعالیت این نهاد می گذرد.

کمک به خانواده های نیازمند از طریق پرداخت مستمری، کمک هزینه های جهیزیه، تحصیل در مدرسه و دانشگاه، ازدواج، درمان و اشتغال از جمله فعالیت های این نهاد به شمار می رود.

در حال حاضر بیش از ۱۸۰ هزار نفر از جمعیت آذربایجان‌غربی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.