فاطمه کرباسی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی فعالان مطبوعات و رسانه های استان با بیان اینکه استقلال رسانه ها قابل احترام است، افزود: وقتی تلاشی صورت می گیرد تا یک آسیب اجماعی حل شود و یا برنامه ای اجرا شود که به طورمثال با راه اندازی یک واحد تولیدی، اشتغالزایی انجام شود، رسانه ها هم باید همراهی کنند.

وی ادامه داد: چه اشکالی دارد وقتی راجع به موضوعی گزارشی در رسانه ای تهیه می شود، مصاحبه کوتاهی هم با مسؤولان اجرایی انجام شود تا مخاطب بداند دستگاه ها چه کارهایی را انجام داده و به پیش برده اند.

کرباسی به ضرورت حمایت از اصحاب رسانه ها و مطبوعات تاکید کرد و افزود: تلاش ما این است مجموعه اقدامات و فعالیت ها برای حمایت از رسانه ها به درستی در استان انجام شود.

وی با بیان اینکه رسالت عمده رسانه ها آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در جامعه است، اظهار داشت: رسانه ها وظیفه نمایاندن آن بخشی از مسائل هستند که آن موضوعات از منظر مدیران و مسئولان مخفی مانده و آسیب آنها از جهات مختلف به مردم می رسد.

کرباسی با بیان اینکه در همه دنیا و در کشور ما هم، قوانین، آیین نامه ها برای فعالیت رسانه ها تدارک دیده شده است، اظهار داشت: لازم است در استان جلسه هایی را ترتیب بدهیم تا در آن مسئولان اجرایی و همینطور اصحاب رسانه از مجموعه عملکردهای خود گزارش دهند.

وی به اقدامات انجام شده طی ۲ سال گذشته در حمایت از رسانه ها در استان اشاره کرد و گفت: یکی از بخش های حمایتی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یارانه ای است که برای رسانه ها در نظر می گیرد و پرداخت آن بر اساس شاخص هایی همچون میزان و نظم انتشار انجام می شود؛ سال گذشته با پیگیری های انجام شده برای سه روزنامه صدای زنجان، مردم نو و زنگان امروز تا آنجا که ممکن بود یارانه مطبوعاتی اختصاص یافت.

کرباسی ادامه داد: این پیگیری ها برای دریافت یارانه فقط منحصر به روزنامه ها نبود بلکه برای همه نشریات استان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال با پی گیری های انجام شده، دوباره رقمی به میزان یارانه ها برای مطبوعات زنجان اضافه شده است.

کرباسی در خصوص توزیع آگهی های تبلیغاتی بین نشریات و مطبوعات استان اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه برحسب شرایط حاضر توزیع آگهی ها بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد گذاشته شد ولی اعتقاد دارم آگهی های تبلیغاتی را نباید هیچ ارگانی توزیع کند و ارگان ها برحسب کیفیت رسانه ها و نوع مخاطبان آن ها باید آگهی هایشان را واگذار کنند.

ابراهیم قاسمی، معاون فرهنگی و رسانه ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز عملکرد رسانه های استان درانعکاس اخبار را خوب و مناسب توصیف کرد و گفت: انعکاس و انتشار نقدها در رسانه ها باید بر پایه مستندات کافی انجام شود.

جعفر محمدی، رییس گروه  فرهنگی و رسانه ای  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه ما در مقامی نیستیم که به رسانه ها امر و نهی کنیم، گفت: انتظار از رسانه ها این است که در انعکاس اخبار، منافع کلان جامعه را مد نظر داشته باشند و در گزارش های خبری در موضوعات مختلف، مواضع همه طرف ها را برای مخاطبان ارائه دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.