به گزارش ایرنا، محمدرضا علیزاده شامگاه پنجشنبه در آیین سیزدهمین نکوداشت روز ملی سینما با محوریت فیلم های دفاع مقدس در کرمان افزود: در حوزه سینما و احداث این اماکن شاهد اتفاقات خوبی طی سال های اخیر در استان کرمان بوده ایم به طوری که هفت سالن سینما با ۲ هزار و ۱۵۰ صندلی در آغاز دولت یازدهم به ۱۴ سالن با ۴۱۷۰ صندلی رسیده که شاهد افزایش ۲ برابری در تعداد سالن و صندلی های سینما در این استان هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در آخرین گام سالن سینمای کوهبنان قبل از آغاز ماه محرم افتتاح شد.

وی با اشاره به چشم انداز کوتاه مدت دولت در بخش سینما گفت: تا نیمه نخست سال ۹۹ شاهد افزایش یکهزار صندلی و پنج سالن سینمایی در استان کرمان خواهیم بود که قراردادهای اجرایی این طرح ها منعقد شده و پیمانکار تا پایان سال ۹۸ تعهد بهره‌برداری داده است.

علیزاده افزود: طی سال‌های گذشته برای چشم انداز سینما از ظرفیت بخش‌های دولتی و غیردولتی استفاده بهینه کردیم و در این راستا ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان کمک های دولتی و چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک های شهرداری و بخش غیردولتی از سال ۹۴ تا کنون بوده است.

وی بیان کرد: طی مردادماه امسال با تفاهمی که در شهر کرمان صورت گرفت با حضور سرمایه گذاران کرمانی پردیس‌های سینمایی تجاری - فرهنگی در شهر کرمان ایجاد می‌شود و در این زمینه ۲۳ پردیس سینمایی در چشم انداز پنج ساله به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه شهرداری کرمان، سازمان سینمایی و اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه ساخت سینماها امیدبخش است گفت: سینماهای استان کرمان یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان در سال ۹۸ فروش داشتند و حدود ۲۰۰ هزار نفر ۱۰ درصد از جامعه استان از سینما استفاده کردند لذا در حوزه توسعه سینماها دولت نهایت تلاش خود را کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: تعامل، تفاهم و هماهنگی در ارکان مختلف شکل گرفته و در این زمینه سازمان سینمایی کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حامیان استان ها بوده‌اند.

وی افزود: برای نخستین‌بار سازمان سینمایی کشور تفاهم نامه‌ای با استان‌ها داشته و در بخش‌های آموزش و تولید شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

علیزاده اضافه کرد: فراخوان جشنواره فیلم کوتاه کرمان ارسال شده که این فراخوان در راستای شناسایی، رشد و شکوفایی فیلم و سینما گامی بزرگ است.

وی گفت: جامعه و انجمن های سینمایی استان کرمان تاکنون حضور و مشارکت های مطلوبی در این حوزه داشتند و تشکل های سینمایی در سال های اخیر بنا به دلایلی بروز و ظهور نداشتند، امسال به پای کار آمدند و نتیجه آن به عینه مشاهده می شود.

وی با بیان اینکه دولت بدون حضور و مشارکت هنرمندان گامی نمی تواند بردارد تصریح کرد: امسال با خانه تخصصی سینما جلسات بسیاری داشتیم که نویدبخش است و زمانی که بخش دولتی و خصوصی و بنگاه های اقتصادی در کنار هم قرار گیرند اتفاقات خوبی می‌افتد.

علیزاده افزود: هنرستان هنرهای زیبای دختران با رشته سینما در بخش آموزش در سال گذشته راه‌اندازی شد و وضعیت خوبی در این زمینه داریم و در حوزه تولید نیازمند طرحی بومی متناسب با ظرفیت های استان کرمان هستیم.

۳۰۲۹/۷۴۲۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.