مجتبی نوری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی، اظهار داشت: شهادت فرمانده سپاه قدس و همرزمانش سبب به وجود آمدن حرکت خودجوش در دنیای اسلام، ایران و خط مقاومت شد.

وی خاطرنشان کرد: این حادثه در کنار اینکه ضایعه بزرگی برای ملت بود، باعث تقویت اتحاد و انسجام ملی خواهد شد.

نوری، جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی را نقض حقوق بشر بین‌المللی خواند و گفت: آمریکا که ادعای مبارزه با تروریسم دارد خودش اقدام تروریستی انجام می‌دهد و یک شخصیت بین‌المللی را در کشور ثالث به شهادت می‌رساند که مصداق بارز نقض حقوق بشر است.

فرماندار ماهنشان با بیان اینکه سردار سلیمانی به تعبیر رهبر معظم انقلاب، شخصیت بین‌المللی بود، خاطرنشان کرد: اکنون وظیفه تمام احزاب، گروه‌ها و تشکل‌ها این است که مجلس گرامیداشت به صورت متحد و یکپارچه و با محوریت مردم برای این عزیزان برگزار کرده و با حضور باشکوه و حماسی خود، چهره پلید آمریکا و استکبار را به تمام دنیا و همچنین به‌ویژه نسل جوان در کشور تبیین کرده و روحیه استکبارستیزی را تقویت کنند.

وی گفت: مجالس و مراسم متعددی در تمام بخش‌های شهرستان برای گرامیداشت شهدای مقاومت برگزار شده و این مجالس پس از تشییع پیکر مطهر این شهیدان نیز برگزار خواهد شد.

نوری اظهار داشت: تاکید بر مردمی بودن این مراسم است تا با حضور اقشار مختلف مردم، چهره پلید استکبار به دنیا نشان داده شود.

بامداد جمعه ۱۳ دی، سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

شهید هادی طارمی، همراه و محافظ شهید سلیمانی نیز که متولد سال ۱۳۵۸ در روستای قمچ‌آباد شهرستان ابهر است و به همراه خانواده‌اش ساکن تهران بودند در کنار این سردار به شهادت رسید. وی برادر شهید جواد طارمی از رزمندگان دفاع مقدس است که پیکر ایشان نیز در تهران تدفین شده است.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی، حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن صدور پیام تسلیت، سه روز عزای عمومی در کشور اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه‌ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق‌العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوییس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار زنجان نیز با صدور پیام تسلیت، تاکید کردند: شهادت بزرگمردی همچون سردار حاج قاسم سلیمانی، سردار رشید سپاه اسلام و یاور مظلومان جهان، نشانه بارزی از عمق دشمنی و کینه‌توزی آمریکائیان نسبت به اسلام و ایران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.